DAJ CYNK

TFI PZU wykorzysta sztuczną inteligencję do weryfikacji tożsamości

Marian Szutiak

Wydarzenia

TFI PZU sztuczna inteligencja weryfikacja tożsamości

TFI PZU wprowadziło wideokonferencję jako nową metodę identyfikacji tożsamości klientów na platformie do inwestowania inPZU.

Wideoweryfikacja to szybka, wygodna i bezpieczna metoda weryfikacji tożsamości online, coraz częściej stosowana w sektorze usług finansowych. Korzystają z niej między innymi banki oraz towarzystwa funduszy inwestycyjnych. Sposób ten oparty jest o rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym.

Zobacz: Aplikacja mobilna PZU trafia do sklepu Huawei AppGallery
Zobacz: Alior Bank rozwija bankowość internetową: kupisz w niej nowe ubezpieczenia PZU i LINK4

Jak to działa w inPZU?

Sam proces otwarcia portfela inwestycyjnego na inPZU nie uległ zmianie. Klient, tak jak do tej pory, wybiera fundusze, określa kwotę oraz wypełnia formularz danych osobowych. Następnie przenoszony jest do właściwego procesu wideoweryfikacji, który może przeprowadzić na komputerze lub telefonie. W pierwszym należy wykonać zdjęcie dowodu osobistego, a następnie zdjęcie twarzy. To ostatnie zostaje poddane analizie biometrycznej i porównaniu z wizerunkiem twarzy z dowodu. Ostatni krok to zabezpieczanie się przed kradzieżą tożsamości (tzw. anti spoofing) – użytkownik wykonuje prostą czynność przed kamerą. O wyniku wideoweryfikacji klient informowany jest za pomocą komunikatu na ekranie oraz w wiadomości SMS i e-mail.

Od strony klienta proces jest niezwykle prosty. Nie zajmuje dłużej niż 5-7 minut, a wszystko czego potrzeba to kamera internetowa w komputerze lub telefonie komórkowym, połączenie z Internetem oraz dowód osobisty.

– powiedział Michał Staszkiewicz, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży w TFI PZU

PZU zapewnia, że wideoweryfikacja przeprowadzana jest przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa i wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii. System wdrożony w serwisie inPZU, oprócz analizy danych zawartych w dokumencie tożsamości, bazuje na sztucznej inteligencji oraz analizie biometrycznej wizerunku twarzy klienta. Dodatkowo dowody osobiste weryfikowane są w Systemie Dokumentów Zastrzeżonych.

Wdrożenie wideoweryfikacji to nie nasze ostatnie słowo w kwestii identyfikacji klienta. Analizujemy kolejne innowacyjne metody, aby dać klientom alternatywę i jeszcze bardziej wzmocnić aspekt bezpieczeństwa oraz jakość obsługi naszych klientów.

– dodał Robert Kujawa, odpowiedzialny za serwis inPZU

Zobacz: Revolut odda Ci nawet 90 zł. Zasady są proste
Zobacz: Cinkciarz.pl wprowadza nową metodę płatności

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Robson90 / Shutterstock.com

Źródło tekstu: PZU