DAJ CYNK

UOKiK zadecydował. Wonga wypłaci klientom odszkodowanie

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Wydarzenia

UOKiK podjął decyzję w sprawie znanego przedsiębiorstwa finansowego. Podmiot będzie musiał wypłacić odszkodowanie klientom, będącym uczestnikami akcji, do której zastrzeżenia wykazał urząd.

Wiadomo, że nie każda reklama zawiera w 100% prawdę i często stosowane są wyolbrzymienia, by przykuć uwagę klienta. Są jednak pewne granice, których nie można przekraczać, gdyż inaczej godzi to w zbiorowe interesy konsumentów. Po śledztwie UOKiK postanowił nałożyć karę na przedsiębiorstwo finansowe Wonga.

Wonga wypłaci klientom odszkodowanie

Od 11 maja do 7 listopada 2016 roku przedsiębiorstwo finansowe Wonga prowadziło akcję promocyjną "Gwarancja najtańszej pożyczki ratalnej online", która zawierała pewien poważny haczyk. Pomimo tego, że firma reklamowała, że zapewni klientom najtańszy całkowity koszt kredytu konsumenckiego, w rzeczywistości tak nie było.

W materiałach promocyjnych brakowało informacji o tym, że tak naprawdę to klient musi przyjść z ofertą pożyczki innego przedsiębiorstwa, a Wonga mogła mu wtedy zaoferować taki sam. Oznacza to, że podmiot nie tylko nie był w stanie zagwarantować najtańszej pozycji ratalnej online, gdyż co najwyżej kopiował tę najtańsza, ale w gruncie rzeczy korzyści dla klienta ograniczały się do najatrakcyjniejszej oferty, jaką ten potrafił samodzielnie znaleźć. 

W związku z tym UOKiK nałożył na Wongę szereg zobowiązań, obejmujących wypłacenie 10 złotych rekompensaty każdemu klientowi, który wziął udział w akcji. Poszkodowani konsumenci nie będą musieli podejmować żadnych działań. Przedsiębiorstwo finansowe musi wypłacić pieniądze na rachunek bankowy klientów w ciągu miesiąca od uprawomocnienia się wyroku UOKiK.

Zobacz: Wybory zakończone. No to teraz ceny prądu w górę
Zobacz: ZUS wzywa Polaków na dywanik. Decyduje algorytm

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: MOZCO Mateusz Szymanski / Shutterstock.com

Źródło tekstu: Cashless