DAJ CYNK

Żabka wskoczy ci do portfela. Dosłownie

Karolina Mirosz (mkina)

Wydarzenia

Żabka chce być bankiem. Tak jakby

Żabka chce dalszego rozszerzenia działalności. Nowy cel? Usługi finansowe i ubezpieczenia.

Żabki elementem krajobrazu miast

Żabki są jednym z najliczniejszych sklepów, zwłaszcza w dużych miastach, gdzie występują niemal na każdym rogu. Zresztą, 9 tys. sklepów mówi samo za siebie. Powszechność i łatwa dostępność powodują, że są one często wyborem osób, które chcą szybko kupić kilka produktów. Dodatkową zaletą jest to, że są czynne w niedziele niehandlowe oraz posiadają kasy samoobsługowe, pozwalające uniknąć kolejek.

Żabka nie ogranicza się jednak jedynie do sprzedaży produktów spożywczych. W sklepach wprowadzono także możliwość odbierania oraz nadawania przesyłek, co przydatne jest dla osób, które nie mogą odebrać paczki od kuriera z powodu częstej nieobecności w domu. Z nietypowych usług można także przekazać buty do odnowienia lub naprawy.

Usługi finansowe i ubezpieczenia?

Zgodnie z doniesieniami portalu „Wirtualne Media”, Żabka pracuje nad dalszym rozszerzeniem zakresu działalności. Sieć zamierza zaoferować klientom także usługi bankowe, takie jak zlecanie przelewów. Co więcej, pragnie ponoć dodać do oferty produkty ubezpieczeniowe.

Zauważmy, Żabka już od lutego 2023 roku współpracuje z BNP Paribas, umożliwiając otwarcie konta w tym banku bez wizyty w placówce. Pozwala ponadto wypłacać gotówkę i opłacić wybrane rachunki. Ubezpieczenia w tym zestawieniu są jednak kompletną nowością. Przy czym w tej chwili nie wiadomo, na jakiej zasadzie sieć chciałaby działać. Multiagencja? A może umowa z konkretnym towarzystwem?

Nadrzędną filozofią Żabki, która bardzo dobrze rezonuje, jest możliwość załatwienia w jednym miejscu wielu różnych spraw, nie tylko zakupów, w bardzo szybkim czasie. (...) Usługi są sercem modelu convenience, które sprawia, że Żabka jest czymś więcej niż sklep. Nie będziemy konkurować na cenę oleju czy mąki

– mówi Adam Manikowski, wiceprezes i dyrektor generalny sklepów Żabka.

Bądź co bądź, póki co nawet ewentualna data debiutu nowych usług pozostaje niejasna. Włodarze firmy są jednakowoż przekonani, że tworzenie placówek w formacie „wszystko w jednym” jest właśnie tym, co gwarantuje im sukces na rynku.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock

Źródło tekstu: Wirtualne Media, oprac. własne