DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 17 z 23
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 23

 #395479  autor: Andrzej24
 25 mar 2010, 10:36
michael_dee pisze:
Claudec pisze:Ale czym tu się zajmować?
Zaloguj się na Plusa, jak wywali "Brak dost do sieci" wykręć numer i zobaczysz że żadnego problemu nie ma!
Dzisiaj przelogowałem się ręcznie na Plusa, wywaliło ten porypany komunikat, wziąłem telefon stacjonarny i bez problemu dodzwoniłem się na swoją kom.
Potwierdzam. Też na jednym z numerów w Play miałem komunikat o braku dostępu do sieci przy logowaniu do Plusa. Mimo tego, spróbowałem zadzwonić i ku mojemu zdumieniu telefon działał, a komunikat po wykonaniu połączenia znikł. Nie sugerujcie się tym komunikatem, bo wielu ludzi myśli, że telefon jest wtedy poza zasięgiem, podczas gdy normalnie można z niego korzystać.
Niestety lecz w takiej sytuacji telefon powraca do Play mimo że na telefonie brak sieci. Już to przetestowałem. Kto nie wierzy niech w tym czasie zadzwoni na ten numer Play, który pokazuje brak dostępu do sieci Plus. Sygnał w słuchawce z której dzwonisz jest w wyższej tonacji. Ot taki szczegół ale można rozpoznać czy osoba do której dzwonisz jest na przekaźnikach Plusa czy Play.

[ Dodano: 2010-03-25, 10:40 ]
byrrt pisze:Czy komuś Pan Gruszka odpowiedział na maila? Ja nie dostałem nawet potwierdzenia dostarczenia/przeczytania nie mówiąc o jakiejkolwiek odpowiedzi.. W każdym razie Play24 po 6ej mojej interwencji i ponad miesiącu nerwów zarejestrował moje zgłoszenie i na stronie widać status "Rozpatrywanie" :smt119

Wczoraj jechałem ok 230km z Bydgoszczy do Warszawy i z powrotem.. A więc na trasie do W-wy przełączyłem operatora na wybór automatyczny - złapał Play.. Po jakimś czasie (nie długim) patrze na wyświetlacz "Brak dostępu..." Stwierdziłem nie ma sensu, przełączyłem się na Plusa (złapał za pierwszym razem nawet i na ręcznym Plusie dojechałem na miejsce. W Warszawie jednak przełączyłem znów na automatyczny wybór i kilkukrotnie przełączałem się Play/Plus i z powrotem - bez kłopotów. Zostawiłem automatyczny wybór i mam wrażenie że od wczoraj jest spokój.. Nawet w domu gdzie problem był notoryczny..
U mnie jak zacznę przełączać z Play do Plusa to nigdy za pierwszym razem nie wskoczy, dopiero jak za drugim wskoczy to potem bez problemu mogę przełączać Play-Plus Plus-Play. Wszytko działa do momentu jak zostawię telefon na dłuższy czas. Wówczas problem powraca. Wygląda na to jakby system spał i znowu trzeba go obudzić.

 #395498  autor: Claudec
 25 mar 2010, 12:34
Andrzej24 pisze:Niestety lecz w takiej sytuacji telefon powraca do Play mimo że na telefonie brak sieci.
Kiedy wykonam połączenie mając "Brak dostepu" komunikat znika, po wyszukaniu dostępnych sieci pokazuje że jestem w Plusie, Cellinfo podaje nazwę "Laziska".
Gdybym był w sieci Play to pisało by "LAZISKA GÓRNE" lub "MIKOLOW".

Dzisiaj miałem "Brak dost. do sieci" mając na sztywno ustawionego Play :|
Co ciekawe nie dało się nawiązać żadnego połączenia...
Dopiero jak telefon zmienił przekaźnik to komunikat zniknął.

 #395500  autor: michael_dee
 25 mar 2010, 12:36
Claudec pisze:
michael_dee pisze:U mnie na jednym z numerów ten "brak dostępu" zanika - po zainicjowaniu połączenia pojawia się logo operatora, a sms-y można normalnie wysyłać i odbierać.
Możesz wysyłać/odbierać smsy mając komunikat "Brak dost. do sieci"?
Tak. Oczywiście wtedy, kiedy w pobliżu są nadajniki Plusa. Po wysłaniu sms-a lub wykonaniu połączenia, komunikat o braku dostępności sieci znika i pojawia się logo operatora.
Dziwna sprawa w ogóle z tym przelogowywaniem. Niby jest problem, a go nie ma :P

Andrzej24 pisze:Niestety lecz w takiej sytuacji telefon powraca do Play mimo że na telefonie brak sieci
Nieprawda. Telefon loguje mi się do Plusa mimo komunikatu o braku dostępu. Wchodzę w łączność, sprawdzam do jakiego nadajnika jest zalogowany telefon i widzę odhaczonego Plusa.

 #395511  autor: muchakk
 25 mar 2010, 13:51
A ja mam taką ciekawostkę :P

Nie wiem jak u was, ale u znajomych w dniu wprowadzenia stanu darmowego w Play fresh telefony które były ustawione ręcznie na sieć PLUS wywaliło w nocy z sieci i dopóki nie wybrali ponownie sieci widniał komunikat "Wybierz sieć" ;-) To może tylko świadczyć, że jednak coś było robione z konfiguracją łączących się przez sieć PLUS. Całe szczęście tutaj gdzie mieszkam opisywany przez was problem nie istnieje (przynajmniej w moim przypadku, a mam 2 fony).

 #395514  autor: Taczian
 25 mar 2010, 14:07
Claudec, ma rację, zwróćcie uwagę na CI! Może zobrazuję to na przykładzie SE K510i:

Tak wygląda na własnej sieci:
Obrazek

Tu po ręcznym wybraniu Plusa(ok.30sek) brak dostępu, ale z prawidłowym CI:
Obrazek

a tutaj po wykonaniu połączenia, nawet po USSD, nazwa sieci wskakuje prawidłowo
Obrazek

Obecnie tzn od parunastu minut, już mi się nie pojawia "Brak dost.do sieci". Nie wiem, jak się ma sprawa automatycznego logowania Play<=>Plus ponieważ w mieście nie mam, jak sprawdzić.

 #395533  autor: michael_dee
 25 mar 2010, 16:03
Dzięki Taczian za screeny :) . Właśnie o to mi chodziło 8).
Także nie sugerujcie się komunikatem o braku dostępu do sieci, bo telefon loguje się normalnie do Plusa i można z niego korzystać.

 #395537  autor: McCm
 25 mar 2010, 16:12
Jak to mnie zawsze irytowało, gdy ludzie próbują wmówić Ci swoją rację, i są do niej święcie przekonani, mimo, że racja wcale nie leży po ich stronie, i się mylą.
michael_dee pisze:Także nie sugerujcie się komunikatem o braku dostępu do sieci, bo telefon loguje się normalnie do Plusa i można z niego korzystać.
Gdybyśmy się nie sugerowali tym komunikatem, to prawdopodobnie nie było by tego tematu na forum, albo był by w mniejszej objętości, niż ponad 300 postów.
Gdy "plus blokuje" to nie da się ani wykonać połączenia, ani odebrać, tak samo z SMS, potwierdzałem to ja, i inne osoby z forum.

Także proponuję @michael_dee, oraz @Claudec, mimo pokazania swoich argumentów, nie robić z ludzi debili, bo jeśli mówią, że coś nie działa, to naprawdę nie działa, a że na waszych telefonikach niby jest ok, to nie znaczy, że u nas jest ok. Czytam już któryś wasz post z rzędu, gdzie rzędolicie to samo.

 #395542  autor: Fazzi
 25 mar 2010, 16:49
U mnie przy zmianie z automatycznego wyboru na ręczny Plusa też wywala błąd logowania i jakoś zostawiając to po tym błędzie telefon wraca na zasięg Play. Patrzę właśnie po cell info. Więc może to zależy od telefonu?

 #395549  autor: michael_dee
 25 mar 2010, 17:27
McCm pisze:a że na waszych telefonikach niby jest ok, to nie znaczy, że u nas jest ok.
Piszę, jak jest u mnie i sugeruję, że na innych telefonach może być podobnie, i nie niby, tylko na pewno jest u mnie wszystko ok. A przykład Tacziana tylko to potwierdza.
McCm pisze:Także proponuję @michael_dee, oraz @Claudec, mimo pokazania swoich argumentów, nie robić z ludzi debili
A ja Ci proponuję przed napisaniem kolejnego postu zażyć jakieś ziółka na uspokojenie, bo rzucasz się, jak karp w wannie :lol:.
Czytam już któryś wasz post z rzędu, gdzie rzędolicie to samo.
To straszne :shock: :P. Naprawdę współczuję, że musisz się katować naszymi postami :lol:.

 #395550  autor: byrrt
 25 mar 2010, 17:42
Niestety moje szczęście nie trwało długo bo po powrocie do domu znów niechciany komunikat :/ U mnie jak dzwonie z innego telefonu CZASEM da się dodzwonić a czasem nie - to samo jeżeli chodzi o SMSy.. Gadanie typu - eee nie przejmuj się to tylko napis mnie irytuje bo nie po to wszyscy mamy telefony żeby czasem się dało dodzwonić czasem nie - mamy 2010 rok nie pamiętam abym z hmm 8 lat temu jak miałem telefon takie jaja były..

Moja luba przeniosła w poniedziałek nr. do play.. Są notoryczne problemy z wydzwonieniem się, jak się do niej dzwoni zdarza się komunikat w stylu "abonent do którego próbujesz się dodzwonić nie obsługuje tego typu połączań", albo brak sieci w ogóle albo ulubiony komunikat.. Nie dochodzą do niej SMSy zdarza się że po pare godzin mimo że telefon normalnie jest zalogowany.. Cuda wianki.. SE W580i..

Ponawiam pytanie - czy komuś odpisał Pan Gruszka?

Obrazek

 #395594  autor: Claudec
 25 mar 2010, 22:11
Nic z tym błędem nie zrobią, rzecznik Play też olał sprawę...
Sami sobie szkodzą, bo ludzie zaczną na sztywno ostawiać telefony.
Problem sam się rozwiąże kiedy nie będzie już krajowego roamingu ;)

 #395598  autor: rcicho
 25 mar 2010, 22:22
Jak więcej ludzi na stałe ustawi roaming Plusa to Play ruszy tyłek i coś z tym fantem zrobi bo inaczej ich finanse trochę ucierpią. A to wiadomo w każdej firmie newralgiczna sprawa.

 #395653  autor: Claudec
 26 mar 2010, 12:32
Eh, kiedyś było bezproblemowo, gdzie nie było Play miałem zasięg Plusa.
Teraz trzeba na sztywno wybierać albo stale użerać się z tym komunikatem.

 #395697  autor: Artur051
 26 mar 2010, 17:43
Jak chcesz rozwiązać problem zgłoś się do Play4you2 powinien ci pomóc - mi pomógł - o czym wcześniej pisałem ;)
Claudec pisze:Eh, kiedyś było bezproblemowo, gdzie nie było Play miałem zasięg Plusa.
Teraz trzeba na sztywno wybierać albo stale użerać się z tym komunikatem.

 #395715  autor: ezaq
 26 mar 2010, 20:42
U mnie kilka tygodni temu problem ponownie się pojawił. Ale tym razem nie występuje on wszędzie i zależy to od lokalizacji.
W Warszawie telefon loguje się do Plusa od razu.
We Wrocławiu pierwsza próba kończy się powodzeniem za ok. 3-5 razem. Po ręcznym wybraniu zasięgu macierzystego Play i ponownym wybraniu Plusa, telefon loguje się od razu.
Na trasie Warszawa-Wrocław telefon ma ciągłe problemy z logowaniem do Plusa. Po stracie zasięgu Playa zalogowanie do Plusa trwa nawet 7min. W Rawie Mazowieckiej ręczne wybranie Plusa skończyło się niepowodzeniem (jeśli mnie pamięć nie myli próbowałem 4 razy).
Taczian pisze:Claudec, ma rację, zwróćcie uwagę na CI!
(...)
Tu po ręcznym wybraniu Plusa(ok.30sek) brak dostępu, ale z prawidłowym CI:
[url=http://img411.imageshack.us/img411/6916/brakdostepu.jpg]Obrazek
CI o niczym nie świadczy. Możesz wybrać dowolną sieć i po komunikacie 'brak dostępu' ujrzeć CI wybranej sieci pomimo tego, że się do niej nie zalogujesz. Tak przynajmniej mam na wszystkich nokiach jakie posiadam. Jest to sposób na sprawdzenie CI operatora, którego karty SIM się nie posiada, o czym pisałem tutaj. Dla testu spróbuj wybrać np. Erę.
Taczian pisze:a tutaj po wykonaniu połączenia, nawet po USSD, nazwa sieci wskakuje prawidłowo
[url=http://img11.imageshack.us/img11/4249/p ... poznan.jpg]Obrazek
U mnie po komunikacie 'brak dostępu' jakakolwiek próba połączenia czy USSD kończy się informacją 'poza zasięgiem sieci'.

 #395827  autor: Taczian
 27 mar 2010, 13:02
ezaq pisze:CI o niczym nie świadczy. Możesz wybrać dowolną sieć i po komunikacie 'brak dostępu' ujrzeć CI wybranej sieci pomimo tego, że się do niej nie zalogujesz. Tak przynajmniej mam na wszystkich nokiach jakie posiadam. Jest to sposób na sprawdzenie CI operatora, którego karty SIM się nie posiada, o czym pisałem tutaj. Dla testu spróbuj wybrać np. Erę.
W opisywanym przeze mnie SE k510i jest tak, jak podałem we wcześniejszym poście. Mam "brak dostępu", ale telefon pomimo tego jest zalogowany i po wybraniu numeru zmienia się "brak dostępu" na "PLAY". Aha, a przekonać się jeszcze można poprzez USSD *140# że jest się "poza strefą taniego internetu".
Natomiast po próbie zalogowania np do Ery, wyświetla mi "tylko alarmowe" bez CI. Jak widać każdy telefon działa inaczej.
Nadmienię taką ciekawostkę iż dzisiaj po ręcznym wybraniu Plusa natychmiast zrzuca mnie na 2G Playa.

 #395926  autor: kowcio
 28 mar 2010, 11:36
Ja zapraszam do zapoznania się z ciekawym artykułem- KLIK

 #395948  autor: byrrt
 28 mar 2010, 13:08
Po 6ej interwencji w Play24, po mailu do Play4You2, po mailu do Pana Gruszki w końcu ktoś przeczytał wszystko i odpisał.. Miło bo odpisał ktoś w normalny sposób a nie sposobem kopiuj-wklej. Z ważniejszych bo nie będę cytował całości:
Mianowicie weryfikacja zarejestrowanych na Pana koncie aktywności potwierdziła, że jest Pan zalogowany do sieci Polkomtel. W telefonie ma Pan „na sztywno” ustawiony wybór Operatora. W tej sytuacji Operator Play nie ma wpływu na jakość świadczonych przez Plus usług. [...]

[...]Sprawa trudności związanych z korzystaniem z roamingu krajowego została zgłoszona do sieci Polkomtel. W związku z powyższym Pańska reklamacja została uznana za niezasadną. W swoim telefonie może Pan ustawić automatyczny wybór Operatora, który spowoduje, że telefon będzie „wyłapywał” w danym momencie w danej lokalizacji najsilniejszy zasięg. Ponieważ zależy nam na dobrych stosunkach z naszymi Klientami chcielibyśmy zaproponować Panu rekompensatę w wysokości 15 minut do wykorzystania na krajowe połączenia głosowe w ciągu 30 dni od momentu ich podłączenia. Jeśli zaproponowana rekompensata jest dla Pana satysfakcjonująca uprzejmie prosimy o kontakt dowolnym sposobem (listownie P4 Sp. z o.o.; ul. Komorniki, skr. poczt. 4; 62-056 Komorniki P204 (dla Klientów Biznesowych: Komorniki skr. poczt. 44; 62-056 Komorniki P204) , telefonicznie 790500500, *500, lub *600, 790600600 (dla Klientów Biznesowych); za pośrednictwem faksu 22 319 4411, poczty elektronicznej [email protected] lub strony www.playmobile.pl) i powołanie się na numer niniejszego zgłoszenia, tj. *******
Bez komentarza.. Proponują mi 15minut rozmów ale wykręcają się sianem bo mam ustawiony na sztywno Plus w telefonie - w końcu jakiegoś powodu tak ustawiłem!

Obrazek

 #395957  autor: krzykos
 28 mar 2010, 13:46
To jest też standardowa odpowiedź. Sprawdzili, ze masz wybrane na sztywno Plusa - więc według nich sam sobie jesteś winien, że nie logujesz się do sieci Play (własnej). Miałem tak samo..... i takie same udzielali odpowiedzi i propozycje. Ale żeby poprawić jakoś usług... to zapomnij.... Jest co raz gorzej.... bo teraz na siłę telefon szuka sieci własnej (zasięgu) i jeśli znajdzie choć szczątkowy zasięg Play - to za nic w świecie nie wpuści Cię do Plusa... Pozostaje na sztywno wybrać sieć Plus - tak zrobiłem i na razie chodzi...
  • Strona 17 z 23
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 23
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 23