- Uwagi dotyczące serwisu - propozycje zmian, zauważone błędy, itp. Także komunikaty administratorów forum.
Czy możecie przy komentarzach z tego samego dnia, zamiast daty np. " 22 lis 2018, 12:05" dać "dzisiaj, 12:05"? Tak było w starej wersji i tak jest łatwiej odnaleźć komentarze których się nie czytało.
5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
Co jak co ale nie rozumiem tych negatywnych opinii. O ile w przypadku strony były uzasadnione i właściwie są nadal o tyle forum z wygląda jak poprzednie tyle, że z odświeżonym wyglądem. Tutaj akurat ocena 5+
https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
Lista "nowe posty" powinna mieć więcej wyników niż 15.
To może chociaż niech nazwa użytkownika będzie w czerwonym kolorze telepolis żeby się wyróżniała?
5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
Na smartfonie w wersji komputerowej nie zawsze widać kiedy są nowe posty. Tylko muszę przejść do mobilnej.
ok odpiszę w bardziej odpowiednim temacie, serio napisałeś do mnie że nie byłem proszony o odpowiedź? forum jest dla wszystkich zarejestrowanych lub nie użytkowników, jak dla mnie Twój post jest po prostu bezczelny. Forum do tej pory broniło się samo, po zmianach 99% userów ocenia je negatywnie, ile można wałkować to samo. Nie dociera tak prosta rzecz? spieprzyliście to koncertowo i pora wyciągnąć wnioski - to jest po prostu złe.Morvius pisze: ↑11 sty 2019, 07:18Mam pytanie, więc je zadałem i jak zwykle ta część osób, która nie była proszona o wypowiedź jest najaktywniejsza. Nie komentuję waszego zachowania, dziękuję za skuteczną antyreklamę dla innych. Śmieszki się znalazły, a później narzekajcie jakie to forum nie jest. Tompson do takich uwag jest stworzony odrębny temat. A skoro już jesteś, mógłbyś napisać chociaż jedno zdanie, odpowiadając na pytanie.
Na forum jestem od 2011 r. (a bez rejestracji jeszcze wcześniej), nabiłem raptem 79 postów więc raczej nie biję piany i nie spamuję - lecz dla Ciebie jestem nieproszony lol . no to czas zatem zastanowić się nad zabraniem stąd mojego niewygodnego dupska.
Przykro to napisać (choć nie użyłbym aż tak dosadnego słownictwa), ale podzielam zdanie mojego przedmówcy. Miało być cud, miód i orzeszki, a zrobiło się "średnio" wygodnie, nieczytelnie, rozlaźle... Uwag (co ważne mocno zbieżnych) sporo, a reakcji żadnej. Admini (może faktycznie nie ich wina) proszą o cierpliwość (lub grają na zwłokę), a to forum się nie bardzo daje czytać... Kiedyś telepolis było moim podstawowym źródłem informacji, a teraz ... Smutne to, ale tytuł viewtopic.php?f=6&t=128562 może być (NIESTETY) bardzo adekwatny... jeżeli już nie jest
O szukałem takiego miejsca... dodam coś od siebie.
1
nadal "nie działająca możliwość anulowania powiadomień o nowych wpisach i obserwacji tematu"
viewtopic.php?f=6&t=129849&start=15
dotkliwy problem nie rozwiązany od kilku miesięcy
2
nie za bardzo rozumiem opcję, możliwości lokalnej (tylko w danym wpisie) zmiany tematu w temacie, w którym się pisze... na dodatek nie przez autora
3
dlaczego po zaptaszkowaniu opcji "pamiętaj mnie" przeglądarka po pewnym czasie wylogowuje ?
4
brak widocznego okienka logowania w trybie wysoki kontrast systemu windows
5
czasowe ograczenie możliwości edycji wpisu, koszmar. na żadnym innym forum tego nie ma. Jeśli ktoś kombinuje to po prostu założyc danemu użytkownikowi blokadę edycji. Każdy może się przecież pomylić, poza tym to co nie aktualne zwyczajowo przekreśla się (opcja której brakuje na telepolis) tym samym nie wydłuża się niepotrzebnie tematów o nowe wpisy.
6
temat uzupełniłbym o słowo propozycje zmian.. bo nie wiadomo czy chodzi o zmiany czy prozycje nowych tematów z nimi nie koniecznie związanych
Podsumowując portal/ludzie fajni/pomocni, ale założenia Forum i działanie do tego stopnia zniechęcające i frustrujące, że staram się logować w ostateczności i jak najrzadziej, w rezultacie raz na 2-3 tygodnie.
1
nadal "nie działająca możliwość anulowania powiadomień o nowych wpisach i obserwacji tematu"
viewtopic.php?f=6&t=129849&start=15
dotkliwy problem nie rozwiązany od kilku miesięcy
2
nie za bardzo rozumiem opcję, możliwości lokalnej (tylko w danym wpisie) zmiany tematu w temacie, w którym się pisze... na dodatek nie przez autora
3
dlaczego po zaptaszkowaniu opcji "pamiętaj mnie" przeglądarka po pewnym czasie wylogowuje ?
4
brak widocznego okienka logowania w trybie wysoki kontrast systemu windows
5
czasowe ograczenie możliwości edycji wpisu, koszmar. na żadnym innym forum tego nie ma. Jeśli ktoś kombinuje to po prostu założyc danemu użytkownikowi blokadę edycji. Każdy może się przecież pomylić, poza tym to co nie aktualne zwyczajowo przekreśla się (opcja której brakuje na telepolis) tym samym nie wydłuża się niepotrzebnie tematów o nowe wpisy.
6
temat uzupełniłbym o słowo propozycje zmian.. bo nie wiadomo czy chodzi o zmiany czy prozycje nowych tematów z nimi nie koniecznie związanych
Podsumowując portal/ludzie fajni/pomocni, ale założenia Forum i działanie do tego stopnia zniechęcające i frustrujące, że staram się logować w ostateczności i jak najrzadziej, w rezultacie raz na 2-3 tygodnie.
Walka trwa, z Twoim aktywnym udziałem, jak już pisałem w innym wątku.mirekK pisze: ↑21 maja 2020, 11:491
nadal "nie działająca możliwość anulowania powiadomień o nowych wpisach i obserwacji tematu"
viewtopic.php?f=6&t=129849&start=15
dotkliwy problem nie rozwiązany od kilku miesięcy
Ja w sumie też, pogadam na czasie z Moderatorami.
To pamiętanie danych do logowania w sumie miało być, a nie wieczne utrzymywanie sesji przy bezczynności. IT wydłużało sesje w rozsądnym zakresie, ale na bank nie jest to odporne na modyfikowane przeglądarki czyszczące w trybie turbo cache itp.
Doprecyzujesz? Nie ma tego okienka w ogóle, czy jest nieczytelne?
Jeśli masz aktualizację do wpisu po blokadzie, to moderacja może dodać ją w istotnych wątkach. Mieliśmy różnego typu nadużycia związane z możliwością edycji pierwotnego wpisu, wypieranie się, kłótnie itd. więc tej funkcji nie ma na forum już niemal od zawsze. Jakbyś jednak miał np. jakiś aktualizowany poradnik, to oczywiście podmienimy co trzeba.mirekK pisze: ↑21 maja 2020, 11:495
czasowe ograczenie możliwości edycji wpisu, koszmar. na żadnym innym forum tego nie ma. Jeśli ktoś kombinuje to po prostu założyc danemu użytkownikowi blokadę edycji. Każdy może się przecież pomylić, poza tym to co nie aktualne zwyczajowo przekreśla się (opcja której brakuje na telepolis) tym samym nie wydłuża się niepotrzebnie tematów o nowe wpisy.
Spoko
Wierzę, że jest dużo możliwości, by tę częstotliwość zwiększyć Podziałamy.
Próba odpowiedzi i zarazem jednoczesna propozycja zmian,
bardzo utrudnione jest odpowiadanie z cytatem do odpowiedzi zawierającej więcej niż jeden cytat, jak powyżej. Brakuje jak to jest wszędzie indziej możliwości zaznaczenia fragmentu tekstu i klawisza cytuj podświetlony fragment.
-----------
To mój ostatni wpis z propozycjami zmian. Jestem zwolennikiem wprowadzania nowych narzędzi adekwatnych do czasów, w których funkcjonują i przede wszystkim obejmujących nowe rozwiązania IT. Wieczne przeróbki i próby dostosowania zajmują zbyt wiele czasu, zawsze pozostaną jakieś niedomagania, generują koszty i frustracje. Finalnie niechęć do pisania, jak w moim przypadku.
Nie rozumiem Waszego podejścia. Być może są inne uwarunkowania, o których nie wiem. Jednak wszelkie szanujące się i chcące pozostać na rynku systemy, aplikacje i programy są zwyczajowo aktualizowane lub gruntowne przenoszone w nowe środowiska, języki itp.
Użytkownik jest osobą wygodniacką, nie chce się uczyć nowego... i tak dalej brniemy po kostki jak nie wyżej.
Zastanawia mnie jeszcze jedno jaka jest średnia wieku użytkowników... bo to może być po trosze odpowiedzią.
bardzo utrudnione jest odpowiadanie z cytatem do odpowiedzi zawierającej więcej niż jeden cytat, jak powyżej. Brakuje jak to jest wszędzie indziej możliwości zaznaczenia fragmentu tekstu i klawisza cytuj podświetlony fragment.
Brakowało w ogóle... ale chyba już ktoś poprawił, bo aktualnie jest widoczne.
-----------
To mój ostatni wpis z propozycjami zmian. Jestem zwolennikiem wprowadzania nowych narzędzi adekwatnych do czasów, w których funkcjonują i przede wszystkim obejmujących nowe rozwiązania IT. Wieczne przeróbki i próby dostosowania zajmują zbyt wiele czasu, zawsze pozostaną jakieś niedomagania, generują koszty i frustracje. Finalnie niechęć do pisania, jak w moim przypadku.
Nie rozumiem Waszego podejścia. Być może są inne uwarunkowania, o których nie wiem. Jednak wszelkie szanujące się i chcące pozostać na rynku systemy, aplikacje i programy są zwyczajowo aktualizowane lub gruntowne przenoszone w nowe środowiska, języki itp.
Użytkownik jest osobą wygodniacką, nie chce się uczyć nowego... i tak dalej brniemy po kostki jak nie wyżej.
Zastanawia mnie jeszcze jedno jaka jest średnia wieku użytkowników... bo to może być po trosze odpowiedzią.
Poprawcie sposób wyświetlania zawartości działów na Forum na smartfonach z małym wyświetlaczem, gdyż nie widać lewej części, w tym tytułów wątków i nie można tego przesunąć, aby zobaczyć tytuł wątku.
Wygląda to tak:
(Jeśli już, trochę na "ślepo", wejdzie się w dany wątek, to poszczególne posty pokazywane są poprawnie, tj. w całości.)
Wygląda to tak:
(Jeśli już, trochę na "ślepo", wejdzie się w dany wątek, to poszczególne posty pokazywane są poprawnie, tj. w całości.)
Nie działa zaawansowane wyszukiwanie po haśle występującym TYLKO w temacie:
https://postimg.cc/JHMwksfP
sprawdzałem różne słowa. Być może winna jest bezsensowna lokalna możliwość zmiany tematu przy każdym pojedyńczym wpisie, co jest nie widoczne w 13 przykładowych wynikach, a uwzględnia wyszukiwarka.
https://postimg.cc/JHMwksfP
sprawdzałem różne słowa. Być może winna jest bezsensowna lokalna możliwość zmiany tematu przy każdym pojedyńczym wpisie, co jest nie widoczne w 13 przykładowych wynikach, a uwzględnia wyszukiwarka.
Widzę że dotychczas nikt się nie odniósł więc ja to zrobię - Popieram od zawsze taką zmianę!mirekK pisze: ↑12 cze 2020, 11:31Próba odpowiedzi i zarazem jednoczesna propozycja zmian,
bardzo utrudnione jest odpowiadanie z cytatem do odpowiedzi zawierającej więcej niż jeden cytat, jak powyżej. Brakuje jak to jest wszędzie indziej możliwości zaznaczenia fragmentu tekstu i klawisza cytuj podświetlony fragment.
Jako moderatorowi przychodzi mi czasem odnieść się w dyskusji do kilku postów na raz, jednak najzwyczajniej w świecie muszę się ostro napracować z edycją i cytowaniem postu aby miało to ręce i nogi. Całkowicie nie user-friendly.
Rola moderatora pozwala mi pójść nieco na skróty i edytować problematyczny post od razu odnosząc się z odpowiedzią do niego, jednak tylko nas kilku może to zrobić.
Większość userów ma problem.
No ale właśnie - czy można to zrobić?
Odpowiem sam sobie - nie bardzo.
Na tyle na ile tłumaczył mi naczelny + z własnych doświadczeń, mogę stwierdzić że forum jest bardzo custom'owe. Wiele rozwiązań jest dla niego specyficznych a i głębsze wprowadzanie zmian wymaga znacząco wiele pracy + powstaje możliwość błędów.
Rozwiązanie?
Nowy silnik, nawet jeśli płatny. Myślę że Comperia sypnęłaby groszem spokojnie.
Ale, tu dochodzi najważniejszy kontrargument który doskonale rozumiem.
Na tyle na ile rozumiem swoim prostym IT móżdżkiem, nie byłoby możliwości przetransferowania dotychczasowych postów. A forum ma ogromną bazę. Nowe posty nowymi, ale pamiętajmy że sporo tu tematów "Retro" do sprzętów które przez niektórych dalej są w użytku.
No i nie zapominajmy że jednak część użytkowników lubi prostotę tego forum, brak przeładowania wodotryskami - a może nawet jego szybkość ( na dniach forum miało zmieniać serwer = szybsze wczytywanie, mniejsza awaryjność).
Także... Cieszmy się z tego co mamy.
Promotorem technologicznym jest tutaj główna - forum robi za support, i to cieszy, fora padają a my tu dalej się trzymamy
Proponuję wyłączyć mCHAT.
Uzasadnienie
Nikt z tego nie korzysta. Funkcjonalność prezentuje 10 wpisów, aktualnie najstarszy jest z... lutego 2021, tj. sprzed półtora roku.
Uzasadnienie
Nikt z tego nie korzysta. Funkcjonalność prezentuje 10 wpisów, aktualnie najstarszy jest z... lutego 2021, tj. sprzed półtora roku.
Proponuję uściślić zasady moderacji na Forum, tak aby było to bardziej korzystne, zarówno dla serwisu telepolis.pl, jak i jego użytkowników.
Obecnie panuje to chaos, tj.:
- czasami posty są moderowane anonimowo,
- czasami posty są moderowane bez podania przyczyny moderacji,
- czasami posty są usuwane z danego wątku i przenoszone do kosza,
- a czasami są po prostu usuwane bez podania przyczyny i bez poinformowania o tym ich autora.
I nigdzie nie ma spisanych zasad moderacji.
Taka sytuacja jest niekorzystna dla wszystkich:
- zadający pytania czasami nie widzą odpowiedzi na zadane pytanie (bo odpowiedź została wymoderowana/skasowana),
- piszący rzeczowe i merytoryczne odpowiedzi, widząc że ich odpowiedź została wymoderowana/skasowana, tracą motywację do udzielania się na Forum,
- w konsekwencji powyższego zmniejsza się aktywność użytkowników, a w rezultacie spadają przychody reklamowe serwisu telepolis.pl.
Dlatego proponuję rozważyć i ewentualnie wdrożyć poniższe:
1. Dopisać do Regulaminu serwisu (lub inaczej upublicznić) zasady moderacji postów na Forum.
2. Wśród tych zasad proponuję rozważyć reguły:
- w przypadku moderacji posta, każdorazowo będzie w nim umieszczana informacja, o przyczynie moderacji i kto dokonał moderacji;
- w przypadku gdy moderator dojdzie do wniosku, że dyskusja zbytnio odbiega od tematu wątku PIERWOTNEGO, a stanowi wartość dla Forum, moderator może stworzyć NOWY wątek, umieszczając w nim link i informację typu "wydzielone z wątku PIERWOTNEGO" i przenieść tam dyskusję dotyczącą NOWEGO tematu wątku, a w PIERWOTNYM wątku umieścić link i informację typu "dyskusja na temat X przeniesiona do NOWEGO wątku",
- nie kasować w całości postów, a jeśli post będzie przeniesiony do "Kosza", to w oryginalnym poście umieścić link do Kosza oraz informację kto i dlaczego przeniósł ten post (tak aby jego autor miał o tym wiedzę i szansę prosić o jego przywrócenie, w przypadku pomyłki moderatora).
Obecnie panuje to chaos, tj.:
- czasami posty są moderowane anonimowo,
- czasami posty są moderowane bez podania przyczyny moderacji,
- czasami posty są usuwane z danego wątku i przenoszone do kosza,
- a czasami są po prostu usuwane bez podania przyczyny i bez poinformowania o tym ich autora.
I nigdzie nie ma spisanych zasad moderacji.
Taka sytuacja jest niekorzystna dla wszystkich:
- zadający pytania czasami nie widzą odpowiedzi na zadane pytanie (bo odpowiedź została wymoderowana/skasowana),
- piszący rzeczowe i merytoryczne odpowiedzi, widząc że ich odpowiedź została wymoderowana/skasowana, tracą motywację do udzielania się na Forum,
- w konsekwencji powyższego zmniejsza się aktywność użytkowników, a w rezultacie spadają przychody reklamowe serwisu telepolis.pl.
Dlatego proponuję rozważyć i ewentualnie wdrożyć poniższe:
1. Dopisać do Regulaminu serwisu (lub inaczej upublicznić) zasady moderacji postów na Forum.
2. Wśród tych zasad proponuję rozważyć reguły:
- w przypadku moderacji posta, każdorazowo będzie w nim umieszczana informacja, o przyczynie moderacji i kto dokonał moderacji;
- w przypadku gdy moderator dojdzie do wniosku, że dyskusja zbytnio odbiega od tematu wątku PIERWOTNEGO, a stanowi wartość dla Forum, moderator może stworzyć NOWY wątek, umieszczając w nim link i informację typu "wydzielone z wątku PIERWOTNEGO" i przenieść tam dyskusję dotyczącą NOWEGO tematu wątku, a w PIERWOTNYM wątku umieścić link i informację typu "dyskusja na temat X przeniesiona do NOWEGO wątku",
- nie kasować w całości postów, a jeśli post będzie przeniesiony do "Kosza", to w oryginalnym poście umieścić link do Kosza oraz informację kto i dlaczego przeniósł ten post (tak aby jego autor miał o tym wiedzę i szansę prosić o jego przywrócenie, w przypadku pomyłki moderatora).
neotele pisze: ↑28 lut 2023, 11:552. Wśród tych zasad proponuję rozważyć reguły:
- w przypadku moderacji posta, każdorazowo będzie w nim umieszczana informacja, o przyczynie moderacji i kto dokonał moderacji;
- w przypadku gdy moderator dojdzie do wniosku, że dyskusja zbytnio odbiega od tematu wątku PIERWOTNEGO, a stanowi wartość dla Forum, moderator może stworzyć NOWY wątek, umieszczając w nim link i informację typu "wydzielone z wątku PIERWOTNEGO" i przenieść tam dyskusję dotyczącą NOWEGO tematu wątku, a w PIERWOTNYM wątku umieścić link i informację typu "dyskusja na temat X przeniesiona do NOWEGO wątku",
- nie kasować w całości postów, a jeśli post będzie przeniesiony do "Kosza", to w oryginalnym poście umieścić link do Kosza oraz informację kto i dlaczego przeniósł ten post (tak aby jego autor miał o tym wiedzę i szansę prosić o jego przywrócenie, w przypadku pomyłki moderatora).
Czy przeczytałeś moją wczorajszą odpowiedź? Raczej nie, bo nie opisałeś jak ów problematyczny przypadek „obsłużyć”, uwzględniając ograniczenia jakie wymieniłem.
Linkowanie z posta z offtopem do nowego wydzielonego - ćwiczyliśmy to i się nie sprawdziło - część ludzi pisała w nowym, a część dyskutowała nadal w starym wątku zaśmiecając go, tworzyły się równoległe dyskusje i totalny bałagan w pierwotnym wątku. Tak samo było gdy przekreślaliśmy offtopową treść - ludzie nadal na nią odpisywali, nie przejmując się przekreśleniem.
Wydzielenie postów - niezależnie czy do nowego wątku czy do Kosza - wymaga użycia PC lub tableta. Przy konieczności szybkiej reakcji jest to niemożliwe (np. u mnie 9/10 aktywności jest z telefonu). Zaproponuj jak to opanować - kasować treść bezpowrotnie czy blokować wątek do czasu gdy moderator zasiądzie przy PC? Pierwsza opcja Ciebie bolała, a w drugiej wszyscy będą mieć zablokowany wątek przez wiele godzin, bo jeden gość zaczął pisać nie na temat.
A zwlekać z reakcją nie możemy - gdy tak bywało, to dyskusja żyła w tym czasie własnym życiem i stawała się znacznie trudniejsza do posprzątania. A nikt tu nie jest na etacie, więc i przyszłej pracy nie chce sobie dodawać jeśli może jej zapobiec zawczasu. Dlatego musimy reagować jak tylko zauważymy ryzyko offtopa.
Uwagi dot. regulaminu przekażemy redakcji. Jeśli mnie pamięć nie myli, to już jakieś 3 lata ktoś tam pracuje nad nową jego wersją.
@Remington,
nie wypowiadałem się na temat pojedynczego przypadku, gdyż nie tyle zależy mi na pojedynczym przypadku, ale generalnie, na znalezieniu rozwiązania obecnej - dalece niedoskonałej - sytuacji.
Kwestie techniczne, które podnosisz (skrypt toporny dla smartona, brak możliwości podzielenia posta zawierającego treść, na temat i off-top), to sprawy którymi powinien zająć się (także we własnym interesie) dział IT u Was. Tam sugeruję zgłosić takie zapotrzebowanie.
nie wypowiadałem się na temat pojedynczego przypadku, gdyż nie tyle zależy mi na pojedynczym przypadku, ale generalnie, na znalezieniu rozwiązania obecnej - dalece niedoskonałej - sytuacji.
Kwestie techniczne, które podnosisz (skrypt toporny dla smartona, brak możliwości podzielenia posta zawierającego treść, na temat i off-top), to sprawy którymi powinien zająć się (także we własnym interesie) dział IT u Was. Tam sugeruję zgłosić takie zapotrzebowanie.
Nadal nie rozumiesz, że nie ma żadnych „Was”.
Powtarzałem to wielokrotnie - moderatorzy (w tym ja oznaczony jako „junior admin”) są takimi samymi forumowiczami jak wszyscy inni, różnią się jedynie poziomem uprawnień i możliwością bezpośredniego kontaktu na czacie z niektórymi redaktorami. To wszystko.
Korzystamy z tego co mamy i nie mamy wpływu na to co mamy. Ostatnia aktualizacja forum była bodaj w 2018 roku.