Krytycy sztucznej inteligencji dostaną nową amunicję. Microsoft ma w planach wprowadzenie narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, które pomogą im tworzyć fabułę w grach wideo.
W ostatnich latach sztuczna inteligencja rozwinęła się w niesamowitym tempie i widmo utraty pracy na jej rzecz stało się jak najbardziej realne. To spowodowało, że dalszy rozwój AI ma tyle samo zwolenników, co przeciwników. W przyszłości sztuczna inteligencja może zebrać jeszcze obfitsze żniwo, gdyż Microsoft planuje na stale wprowadzić je do swojego systemu pracy nad grami wideo.
Dziś na oficjalnym blogu Microsoft pojawił się wpis o tytule Xbox and Inworld AI partner to empower game creators with the potential of Generative AI, w którym gigant dokładnie opisał, jakie działania w najbliższej przyszłości zamierza podjąć, by ich gry były jeszcze bardziej atrakcyjne dla odbiorców.
Jednym z tych działań jest właśnie współpraca z firmą Inworld AI, której zlecono stworzenie sztucznej inteligencji będącej w stanie tworzyć dialogi oraz inne narzędzia narracyjne. Microsoft podkreśla jednocześnie, że odbędzie się to na podstawie zasady o wzmacnianiu pozycji człowieka, choć z pewnością nie uspokoi to osób przeciwnych rozwojowi i implementacji rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji.
W ramach współpracy Inworld AI stworzy sztuczną inteligencję zdolną do tworzenia drzewek dialogów oraz wielowątkowych scenariuszy. Ponadto wykonają silnik wykonawczy postaci AI, który można zintegrować z klientem gry, umożliwiając klientom usłyszenie nowych narracji z dynamicznie generowanymi historiami, zadaniami i dialogami.
Zobacz: Comedy Central pokaże drugi sezon The Office PL
Zobacz: Stworzyła piwo. Jeden składnik może budzić obrzydzenie
Źródło zdjęć: Volodymyr Kyrylyuk / Shutterstock.com
Źródło tekstu: Microsoft