DAJ CYNK

Gracze się zmieniają. W te tytuły gramy najczęściej

Przemysław Banasiak

Gry

Gracze się zmieniają. W te tytuły gramy najczęściej

Rynek gier wideo jest szeroki i głęboki. Rodzi się więc pytanie jakie gatunki cieszą się obecnie największą popularnością i jaki to może mieć wpływ na przyszłość branży.

 

Dalsza część tekstu pod wideo
 
Z roku na rok zwiększa się pula osób zainteresowanych cyfrową rozrywką, a dochody z rynku gier wideo rosną w zauważalnym tempie. Co ciekawe główne przychody firm nie pochodzą ze sprzedaży samych gier, a dodatkowych płatności - DLC, skórki, przepustki sezonowe, skrzynki z losową zawartością itd..

Młode osoby preferują sieciowe PvP

Oczywiście liczba konsumentów na świecie jest skończona, a ich czas na gry ograniczony. Sprawia to, że nowym tytułom coraz trudniej jest się przebić. Produkcje AAA wciąż gonią za sukcesem dochodowego modelu live-service, jednak gry dla jednego gracza pozostają ulubioną formą rozrywki większości osób.

Według raportu MIDiA, aż 53% wszystkich graczy preferuje produkcje typu single player. Jest to oczywiście mocno zależne od wieku. Najmłodsi konsumenci zdecydowanie bardziej wolą gry online typu PvP. Trend ten wyraźnie spada jednak u osób w wieku 35-44, tylko pogłębiając się w grupach 45-54 i 55+.

Gracze się zmieniają. W te tytuły gramy najczęściej

Sporą popularnością cieszą się również gry typu CO-OP, czyli tytuły pozwalające na zabawę w mniejszym gronie z kolegą/koleżanką lub partnerem/partnerką. Często w trybie lokalnym, a nie przez internet. Z tego typu produkcji najrzadziej korzystają najstarsi gracze.

Jaka czeka przyszłość gier wideo? Na dwoje babka wróżyła. Z jednej strony młode pokolenia każą sugerować zwrot w kierunku propozycji mutliplayer. Z drugiej zaś obecne koszta produkcji gier są astronomicznie wysokie, sięgające nawet setek milionów dolarów. A tutaj tytuły typu "live service" mają dużą wadę - wymagają dalszego wsparcia długo po premierze i utrzymywania serwerów, a to oznacza dodatkowe wydatki.

Zobacz: To maleństwo jest dla graczy. Pojemności nie zabraknie
Zobacz: Arctic uspokaja w sprawie Intel Arrow Lake. Wszystko będzie dobrze

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: MIDiA Research, Shutterstock / DC Studio

Źródło tekstu: oprac. własne