NEO NPC to nowe rozwiązanie Ubisoftu, które może już niedługo zrewolucjonizować rynek gier wideo. Dzięki AI postacie niezależne staną się dużo realniejsze.
Podczas odbywającego się właśnie w USA wydarzenia GDC 2024 prezentowane są różne nowości ze świata gier. Mowa zarówno o nowych tytułach i dodatkach, ale również kwestiach związanych z gamedevem.
Jedną z ciekawszych prezentacji przygotował Ubisoft, a mowa o NEO NPC. Jest to prototyp postaci niezależnych w grach, napędzanych przez generatywną sztuczną inteligencję. Rozwiązanie to powstało we współpracy z firmami Inoworld AI oraz NVIDIA. Zieloni użyczyli tutaj swojej technologii Audio2Face.
Ubisoft zaprezentował możliwości NEO NPC w trzech scenariuszach. Każde demo koncentrowało się na różnych aspektach zachowań postaci niezależnych, świadomości środowiskowej i kontekstowej, spektrum reakcji i animacji w czasie rzeczywistym, a także pamięci konwersacji, umiejętności współpracy i podejmowaniu strategicznych decyzji. Eksperymenty te przesuwają dotychczasowe granice w projektowaniu gier i immersji.
Co to oznacza? Postacie w grach mogą reagować na otaczający je świat oraz decyzje podejmowane przez gracza. Rzutuje to na ich sposób i treść wypowiedzi. NPC nie są jednak losowo generowane - posiadają uprzednio napisany przez człowieka charakter oraz własną historię i przyświecające im cele.
Niestety, jak na razie to tylko prototyp, a nie w pełni ukończone rozwiązanie. Nie ma więc możliwości samemu przetestować NEO NPC. Biorąc jednak pod uwagę kto za tym stoi, należy zakładać, że w niezbyt odległej przyszłości trafi to do serii gier takich jak Assassin's Creed.
Zobacz: Noctua prezentuje nowe, małe i ciche chłodzenie procesora
Zobacz: ASUS ma dziwoląga. Rozdzielczość 4K i... uchwyt na telefon
Źródło zdjęć: Ubisoft
Źródło tekstu: NVIDIA, oprac. własne