DAJ CYNK

Rynek gier w odwrocie? Gracze nie chcą wydawać pieniędzy

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Prawo, finanse, statystyki

Najnowsze raporty nie są zbyt optymistyczne dla twórców gier. Przychody producentów zmalały, a gracze wydają mniej na najnowsze produkcje. Niektóre firmy będą musiały przemyśleć swój model biznesowy.

Gry wideo są coraz bardziej popularnym sposobem rozrywki. Grono graczy z roku na rok stale się powiększa, lecz tym razem twórcy gier zostali postawieni w bardzo niekorzystnej sytuacji. Ich przychody, nawet tych największych firm, maleją.

Kryzys na rynku gier? Microsoft i Sony dostają po kieszeni

Gracze ze Stanów Zjednoczonych wydali w tym kwartale znacznie mniej na gry wideo niż zrobili to w tym samym okresie rok wcześniej. Mowa tu nawet o 1,78 miliarda dolarów. Ogólnie rzecz biorąc, wydatki na gry wideo w USA wyniosły w ostatnim kwartale 12,35 miliarda dolarów. Są to wyniki przedstawione przez grupę badawczą NPD. Kryzys dotyka również dużych wydawców, gdyż zarówno Microsoft, jak i Sony informują o spadkach przychodów z gier.

Sytuacja wygląda szczególnie ponuro dla Sony. Firma odnotowała spadek przychodów ze sprzedaży gier na poziomie 26% w stosunku do tego samego okresu w zeszłym roku. Przedsiębiorstwo tłumaczy to tym, że w 2022 roku brakuje dużych ekskluzywnych tytułów na ich platformę w porównaniu z poprzednim rokiem. Z kolei Microsoft sprzedaje mniej konsoli Xbox. Firma zanotowała o 11 % niższe przychody ze sprzedaży Xboksów. 

Nintendo jeszcze nie zaprezentowało swojego sprawozdania finansowego za ten kwartał, lecz władze firmy również nie spodziewają się optymistycznych wyników. 

Jak wskazuje raport NPD, kupowanie pojedynczych tytułów jest coraz mniej popularne. Gracze wolą utrzymywać płatne subskrypcje, gwarantujące im dostęp do biblioteki gier, co przy częstym graniu wychodzi o wiele taniej niż kupując osobno tytuły.

Zobacz: Sony ma problem. PlayStation przegrywa na kluczowym rynku
Zobacz: Gry mobilne biją na głowę komputery i konsole

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock

Źródło tekstu: NPD Group via The Verge