DAJ CYNK

TikTok stanowczo. Na ich platformie nie ma na to miejsca

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Aplikacje

Nie jest żadną tajemnicą, że głównym siedliskiem dezinformacji są media społecznościowe. TikTok wypowiada wojnę nieprawdziwym informacjom i usuwa filmiki przedstawiające stanowiska niezgodne z prawdą.

Dezinformacja nie jest nowym zjawiskiem, jednak ciągle pojawiają się jej nowe formy i kanały. Od powstania mediów społecznościowych, to właśnie one są najczęstszymi kanałami przekazu nieprawdziwych informacji. TikTok jako największe z nich jest zobligowany do podjęcia działań, które mają na celu walkę z rozprzestrzenianiem się dezinformacji. Dlatego też edukuje użytkowników w zakresie cyfrowego dobrostanu.

TikTok walczy z dezinformacją na swojej platformie

TikTok chwali się działaniami, które podjęli w walce z dezinformacją oraz ich skutecznością. Najważniejsze z nich to:

  • Usprawnianie modeli uczenia maszynowego w celu sprawniejszego dostosowywania się do dynamicznego charakteru dezinformacji.
  • Zwiększenie efektywności wykrywania znanych, wprowadzających w błąd materiałów graficznych i audio w celu zmniejszenia liczby zmanipulowanych treści.
  • Wdrożenie bazy danych zawierającej sprawdzone twierdzenia dotyczące faktów (fact-checking) jako pomoc dla moderatorów w podejmowaniu szybkich i trafnych decyzji.
  • Uruchomienie programu fact-checkingowego, w ramach którego zbierane i sprawdzane są nowe twierdzenia pojawiające się w sieci. Pozwala to na szybsze wyszukiwanie haseł wprowadzających w błąd na platformie i usuwanie ewentualnych naruszeń. Od rozpoczęcia tego programu w pierwszym kwartale 2022 roku TikTok zidentyfikował 33 nowe stwierdzenia zawierające dezinformację, co poskutkowało usunięciem z platformy 58 tysięcy filmów.

Podjęte działania usprawniły proces wykrywania i usuwania nieprawdziwych treści. Naruszenia Zasad Integralności i Autentyczności stanowią mniej niż 1% wszystkich filmów usuniętych z platformy. Władze platformy wskazują, że celem tych zasad jest zapewnienie użytkownikom środowiska bez szkodliwej dezinformacji i umieszczania treści, które mogłyby wprowadzać w błąd społeczność w zakresie procesów obywatelskich, zdrowia publicznego lub bezpieczeństwa. Na przykład, TikTok zabrania udostępniania nieprawdziwych informacji na temat szczepionek lub COVID-19 czy głosowania.

Zobacz: Zapnij pasy. Google Chrome kończy z blokowaniem reklam
Zobacz: Google zamierza wprowadzić animowane emotikony

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: XanderSt / Shutterstock.com

Źródło tekstu: Materiały prasowe oprac. własne