Na Marsie znaleziono „szkielet smoka”. Jest zdjęcie

Karolina Mirosz (mkina)

Sensacja na Marsie. Znaleziono szkielet smoka

Łazik NASA mógł właśnie pokazać nam najdziwniejszą jak dotąd odkrytą formację skalną. Przypomina ona ości ryby, a niektórzy porównują skałę także do szkieletu smoka.

Łazik Curiosity NASA ostatnio mógł odkryć najdziwniejszą jak dotąd formację skalną. 1 kwietnia, czyli marsjańskiego dnia Sol 3786, łazik wykonał niesamowite zdjęcia skały, która od razu skojarzyła się obserwatorom ze szkieletem smoka.

Curiosity pomyślnie wylądował w kraterze Gale na Marsie 6 sierpnia 2012 roku. Od czasu znalezienie się na powierzchni Czerwonej Planety dokonał wielu odkryć, takich jak znalezienie pozostałości po wodzie na Marsie, czy odkrycie związków organicznych, które są niezbędne do powstania życia. Wykonał też już ponad milion zdjęć.

Wynik erozji, za to jakże spektakularny

Chociaż jego coraz bardziej pogarszający się stan i wysłanie na planetę znacznie bardziej zaawansowanego łazika Perseverance sprawiły, że okres wielkości Curiosity ma już za sobą, nadal przynosi on niespodziewane odkrycia. Robot przebywający na planecie od 11 lat pobudził właśnie wyobraźnię ludzi, ukazując niesamowitą formację skalną.

Zdjęcie z Marsa 11 kwietnia opublikowała na swoim profilu Nathalie Cabrol, wybitna astrobiolog specjalizująca się w naukach planetarnych. Zadeklarowała, że pierwszy raz ogląda tak dziwną formację. Wyjaśnia także, że ​​skała zyskała unikatowy wygląd najpewniej w wyniku wieloletniej erozji, spowodowanej działaniem wiatru.

Internauci: to jest marsjański smok

Naukowe wyjaśnienie to jedno. Drugie – domysły użytkowników Twittera. Rzecz jasna, należy traktować je z dystansem, ale jako ciekawostkę warto nadmienić. Mianowicie wskazywano na przykład, że mogą to być skamieniałości ości ryby albo gałąź jodły. Ale to dopiero początek.

Zdecydowanie bardziej spektakularne są teorie, że skała to szkielet prehistorycznego stworzenia i kości skamieniałego smoka marsjańskiego, zwiniętego w kłębek w miejscu ostatecznego spoczynku.

Zauważmy na marginesie: to nie pierwszy raz, kiedy Curiosity zrobił interesujące zdjęcie. W lutym 2022 roku zaprezentował marsjańską formację przypominającą kwiat. W 2016 roku zaś odkrył „Egg Rock”, meteoryt żelazowo-niklowy wielkości piłki golfowej.

Źródło zdjęć: ustas7777777 / Shutterstock