DAJ CYNK

Canalys: duży wzrost sprzedaży smartwatchy i słuchawek TWS w 2020 roku

Arkadiusz Bała (ArecaS)

Prawo, finanse, statystyki

Canalys: w 2020 wzrosła sprzedaż słuchawek TWS i smartwatchy

Według najnowszego raportu Canalys sprzedaż słuchawek bezprzewodowych i urządzeń ubieralnych wzrosła w 2020 roku o odpowiednio 20 i 10 procent. Szczególnie popularne okazały się słuchawki TWS oraz smartwatche.

Jak wynika z najnowszego raportu Canalys, mimo trwającej pandemii rynek bezprzewodowych słuchawek miał się całkiem dobrze. Ich sprzedaż wzrosła o 19,8 procent, w czym największy udział miała kategoria słuchawek TWS. Jak wskazuje instytut, jest to zasługa dojrzałego łańcucha dostaw, który pozwolił na utrzymanie wysokiego poziomu produkcji oraz obniżenie cen.

Canalys: w 2020 wzrosła sprzedaż słuchawek TWS i smartwatchy

Choć wzrost odczuli wszyscy producenci, liderem pozostaje Apple, którego udział w rynku wyniósł w 2020 roku 25,2 procent. Drugie i trzecie miejsce przypadły odpowiednio Samsungowi i Xiaomi z udziałami odpowiednio 8,9 i 5,9 procent.

Bardzo podobna sytuacja dała się zaobserwować na rynku urządzeń ubieralnych. Co prawda zmalała sprzedaż smartbandów - szczególnie w IV kw. 2020, kiedy spadek wyniósł 27 procent - jednak w skali roku na rynku zaobserwowano wzrost sprzedaży o 9,9 procent. Jest to konsekwencja wzrostu popularności smartwatchy.

Canalys: w 2020 wzrosła sprzedaż słuchawek TWS i smartwatchy

Na rynku urządzeń ubieralnych liderem okazało się Xiaomi, które zagarnęło dla siebie 20,3 procent udziałów. Konkurenci nie pozostawali jednak daleko w tyle. Na drugim miejscu uplasowało się Apple z udziałami rzędu 19 procent, natomiast na trzecim Huawei z 17,4 procent.

Zobacz: TSMC zwiększy ceny o 25%? To będzie oznaczało droższe smartfony
Zobacz: MediaTek jest największym producentem czipów, Xiaomi jego najlepszym klientem

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Canalys, własne

Źródło tekstu: Canalys