DAJ CYNK

Samsung: w Polsce sprzedaż telewizorów QLED jest dwa i pół razy wyższa niż modeli w technologii OLED

Henryk Tur

Prawo, finanse, statystyki

Telewizory QLED cieszą się w Polsce olbrzymią popularnością. Dlaczego? Na to pytanie odpowiada nam opublikowany właśnie raport firmy Samsung.

Najnowszy raport Samsunga pokazuje, że pod względem popularności telewizory QLED wyprzedził znacznie modele OLED. Dane te dotyczą pierwszego półrocza bieżącego roku, w którym - biorąc pod uwagę wolumen dostaw - udział firmy Samsung w globalnym rynku telewizorów osiągnął w pierwszej połowie br. roku 20,7% i 31,3% wartościowo. Dostarczył w tym okresie 19,07 mln telewizorów, w porównaniu z 19,02 mln telewizorów z roku poprzedniego. Udział producenta w światowym rynku telewizorów pod względem wartości stanowił 31,3%. Pierwsze sześć miesięcy 2020 roku pokazało także, że Polacy najczęściej wybierają telewizory Samsung.

Z badania wykonanego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że telewizor Samsung poleciłoby 67% Polaków w wieku 18 – 65 lat. Pierwsza połowa 2020 roku to także mocny wzrost popularności telewizorów QLED. W naszym kraju sprzedaż telewizorów QLED była o dwa i pół razy wyższa niż modeli z ekranami OLED.

Zobacz: Karta płatnicza Samsunga już dostępna w Korei Płd.

Skąd taka ich popularność? Jak podaje producent: "telewizory QLED cieszą się coraz większą popularnością, ponieważ łączą szereg cech ważnych z punktu widzenia konsumentów, zarówno w ujęciu technologicznym, poprzez design, aż po doświadczenia z codziennego użytkowania. Za wysoką jakość obrazu odpowiadają m.in. kropki kwantowe (Quantum Dot), dzięki którym telewizor oferuje 100% Natężenie Kolorów, zaawansowane Procesory Quantum oraz technologia Inteligentnego Skalowania do 4K lub 8K."

Warto również dodać, że przed trzema laty Samsung, jako pierwszy producent, wprowadził do sprzedaży telewizory 8K. Aktualnie dostępna trzecia generacja obejmuje dwa modele, Q950T i Q800T.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News