DAJ CYNK

AMD skupia się na graczach. Architektura RDNA4 będzie dla nich

Damian Jaroszewski (NeR1o)

Sprzęt

AMD skupia się na graczach. Architektura RDNA4 nie będzie dla AI

AMD stawia na graczy. Przyszła generacja kart graficznych Radeon z architekturą RDNA 4 ma oferować to, czego oczekują użytkownicy.

David Wang i Rick Bergman z Radeon Technologies Group udzielili ciekawego wywiadu japońskiemu serwisowi 4Gamers. Przyznali w nim, że nie zamierzają ścigać się z NVIDIA w dziedzinie akceleracji AI i ulepszania obrazu przy pomocy uczenia maszynowego. Ich zdaniem sztuczna inteligencja ma dużo większy potencjał w grach.

Przyszłe Radeony będą dla graczy

David Wang jest zdania, że gracze nie chcą płacić za rozwiązania, z których później nie korzystają. Jako przykład podał technikę NVIDIA DLSS, która wykorzystuje dedykowane rdzenie Tensor, a pod względem efektów wypada podobnie do AMD FidelityFX Super Resolution i to bez inwestowania w dodatkowy hardware, który zwiększa cenę karty graficznej.

Dlatego też przyszłe Radeony z architekturą RDNA4 mają oferować specyfikację, którą chcą użytkownicy. Co więcej, Rick Bergman nie tylko obiecał, że będą one jeszcze szybsze, co żadnym zaskoczeniem nie jest, ale przyznał, że zadebiutują w najbliższej przyszłości. Nie wiadomo, co dokładnie miał na myśli, ale być może Radeony RX 8000 trafią do sprzedaży szybciej, niż moglibyśmy oczekiwać.

Jeśli chodzi o AI, to przedstawiciele AMD i Radeon Technologies Groups przekonują, że jest ona wykorzystywana w grach w niewystarczający sposób. Ich zdaniem, zamiast technik przetwarzania obrazu, powinny być używane do tworzenia bardziej zaawansowanych gier, np. proceduralnych światów czy wiarygodnych NPC-ów.

Zobacz: GeForce RTX 4070 zadebiutuje w aż trzech różnych wersjach?
Zobacz: AMD D707 namierzone. Czerwoni szykują nowe karty graficzne

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Jack Skeens / Shutterstock.com

Źródło tekstu: TechPowerUp, 4Gamers