DAJ CYNK

Rynek komputerowy ma się lepiej niż kiedykolwiek. Napędzają go gracze

Damian Jaroszewski (NeR1o)

Sprzęt

Rynek gamingowy w 2020 roku

Granie na komputerze odchodzi do lamusa? Przyszłością są konsole? Nic z tych rzeczy! Rynek gamingowy i hardware'owy zanotował w 2020 roku ogromne wzrosty i ma się lepiej niż kiedykolwiek wcześniej.

Jeszcze kilka lat temu mówiło się, że rynek komputerowy powoli, acz systematycznie się kurczy. Kupowaliśmy coraz mniej PC-tów, a gracze przerzucali się na konsole, które były łatwiejsze w obsłudze, bardziej przystępne i sporo tańsze. Wydawało się, że z czasem granie na komputerach będzie zajęciem dla mniejszości. Jednak rzeczywistość okazała się inna. Rynek hardware'owy ma się bardzo dobrze. Co więcej, ma się najlepiej od wielu, wielu lat, a być może nawet lepiej niż kiedykolwiek wcześniej.

Zobacz: Procesory Ryzen 5000 i chipsety X570 są niezwykle awaryjne

Gracze napędzają rynek komputerowy

Firma NPD Group pochwaliła się danymi na temat rynku komputerowego w 2020 roku. Okazuje się, że w sumie na hardware i akcesoria wydaliśmy w ciągu tych 12 miesięcy aż 4,5 mld dolarów. To wynik o 62 procent lepszy niż w roku 2019 i aż dwa razy lepszy w porównaniu z 2017. Tak dynamiczny wzrost napędzany był przede wszystkim przez graczy. Rynek akcesoriów, ze szczególnym wskazaniem słuchawek, monitorów i klawiatur, urósł w 2020 roku aż o 81 procent. Z kolei sam hardware (komputery i podzespoły) zanotował 57-procentową poprawę rok do roku.

Gry na PC to najbardziej innowacyjny, otwarty i zróżnicowany pod względem zawartości segment w branży gier wideo. Jest również jednym z najbardziej dostępnych, ponieważ wiele gospodarstw domowych ma komputer stacjonarny lub laptopa. W ciągu 2020 roku nastąpił znaczący wzrost zarówno liczby graczy grających na PC, jak i czasu oraz pieniędzy, które gracze zainwestowali w gry na komputery.

- skomentował wyniki Mat Piscatella z NPD Group.

W 2020 roku o 19 procent urósł też rynek gier cyfrowych. W samych Stanach Zjednoczonych aż 40 procent konsumentów to gracze. Dlatego też w 2021 roku firmy analityczne spodziewają się dalszych wzrostów. Może już nie tak dynamicznych, ale rynek PC-towy powinien poprawić swoje wyniki o kolejne kilka procent.

Zobacz: CD Projekt - jednak nie doszło do sprzedaży kodów źródłowych gier?
Zobacz: Pracownicy CD Projekt wymieniają dowody osobiste. Kody źródłowe gier trafiły na aukcję

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wccftech