DAJ CYNK

Facebook wprowadza płatne spotkania online

Henryk Tur

Taryfy, promocje, usługi

Facebook chce umożliwić twórcom wydarzeń online zarabianie na nich. Dlatego zostaje wprowadzona opcja organizacji wydarzeń, za udział w których trzeba płacić.

Nowa funkcja dedykowana jest firmom, twórcom treści, a także biznesowi - np. organizatorom szkoleń. Właściciele stron mogą stworzyć wydarzenie dowolnego rodzaju, korzystając z Facebook Live - na przykład szkolenie, podcast, spotkanie biznesowe. Ma być to forma pomocy w czasach pandemii dla firm oraz twórców treści. W krajach, gdzie można korzystać z Facebook Pay, twórcy wydarzenia sieciowego otrzymają 100% wpływu z "biletów". W przypadku wydarzeń na urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android - 70%. Aby można było tworzyć płatne wydarzenia online, strona i treści muszą być zgodne z następującymi dokumentami:

Opłatę za wstęp dodaje się podczas konfigurowania wydarzenia. Wypłaty z tytułu płatnych wydarzeń online są realizowane raz w miesiącu po przekroczeniu minimalnego salda wynoszącego 100 USD.

Zobacz także: Facebook Messenger otrzymuje nową możliwość. Można udostępniać ekran znajomym

Co ciekawe, nowe przepisy Facebooka, dotyczące monetyzacji wydarzeń, pojawiły się krótko po tym, gdy Apple zmieniło swoją politykę dla gier w App Store. Na skutek tych zmian wyleciało ze sklepu m.in. Fortnite.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News