DAJ CYNK

InPost: nowe usługi „Multiskrytka” i „Podaj Dalej”

Mieszko Zagańczyk

Taryfy, promocje, usługi

InPost nowe usługi Multiskrytka i Podaj Dalej

W maju InPost rusza z nowymi usługami. Trwa już pilotaż i wdrożenie Multiskrytki, dzięki której można jednocześnie odebrać kilka przesyłek jednym kodem z jednej skrytki. Z kolei Podaj Dalej to propozycja skierowana do lokalnych dostawców, którzy nadadzą przesyłkę w tym samym paczkomacie, z którego odbierze je kupujący. 

Powstanie Multiskrytki dopiero teraz może dziwić, ale dotąd kilka zamówień do jednego odbiorcy oznaczało kilka skrytek, kilka terminów odbioru i kilka kodów. Teraz ma to się zmienić – wystarczyć ma jeden kod odbioru i jedna skrytka dla wielu paczek. W razie złożenia zamówienia w tym samym momencie u różnych dostawców paczki znajdą się w jednej Multiskrytce – o ile dotrą na miejsce w tym samym czasie i zmieszczą się w jednej skrytce. 

Zobacz: InPost przyspieszył wprowadzenie usługi Paczka w Weekend, w marcu bez dodatkowych opłat

Rozwiązanie w pełnym wymiarze wystartuje w połowie maja, ale już teraz opcja Multiskrytki jest dostępna w wybranych maszynach InPost. Paczki kierowane do Multiskrytki identyfikowane są po numerze telefonu odbiorcy. Do odbioru paczek wystarczy tylko jeden kod – o paczkach, które znalazły się w Multiskrytce, InPost poinformuje klientów w wiadomościach SMS i e-mail. Wkrótce powiadomienia pojawią się również w aplikacji mobilnej InPost Mobile. Maksymalna liczba paczek, która może być umieszczona w Multiskrytce, zależy wyłącznie od objętości dostępnej skrytki.

Paczki nie są wstrzymywane w celu złożenia ich w Multiskrytce. Jeśli klient zamówi 3 przesyłki u różnych dostawców z odbiorem w paczkomacie, a dwie z nich przyjdą w jednym dniu – to w takim przypadku dwie paczki zostaną umieszczone w Multiskrytce, a trzecia w kolejnej skrytce. W sytuacji, gdy nie wszystkie paczki zmieszczą się w Multiskrytce, to część zostanie umieszczona w innej skrytce paczkomatu.

Zobacz: O przesyłkę w InPost zapytasz Asystenta Google

InPost Podaj Dalej

Druga nowa usługa, wprowadzana przez InPost skierowana jest do firm działających na lokalnych rynkach i pośrednio ich klientów. 

Podaj Dalej wprowadza korzystne warunki cenowe dla przesyłek paczkomatowych, które zostały fizycznie nadane i odebrane w tym samym paczkomacie, czyli nie będą wymagały dodatkowego transportu. Komu to się może przydać? To ciekawa opcja dla firm, które obsługują klientów z tej samej miejscowości, dzielnicy lub osiedla. Jest to także przydatne na czas ograniczeń stanu epidemii. Przedsiębiorca będzie mógł umieścić przesyłkę  w paczkomacie blisko swojej firmy, a klient odbierze ją sobie z tej samej maszyny w dogodnym dla siebie momencie. 

Nowa usługa jest dostępna dla klientów biznesowych z podpisaną umową. Usługa nie wymaga zmian w systemach ani dodatkowej integracji – jest naliczana automatycznie, bez konieczności dodatkowej aktywności ze strony klienta. Wystarczy spełnić warunek nadania i odebrania paczki w tym samym paczkomacie.

Usługa nie jest dostępna dla przesyłek nadawanych w usłudze InPost Allegro Paczkomaty 24/7.

Zobacz: Paczki z AliExpress trafią bezpośrednio do paczkomatów InPost
Zobacz: Jesteś na kwarantannie? Poczta o tym wie i przetrzyma twoją przesyłkę

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: InPost