DAJ CYNK

Rynek VoD w Polsce w marcu 2020 roku. Netflix wciąż na czele

Marian Szutiak

Telewizja i VoD

Rynek VoD Polska marzec 2020 Netflix

Aktualna sytuacja w Polsce i na świecie spowodowała, że częściej korzystamy z serwisów VoD. W marcu tego roku liderem polskiego rynku był znowu Netflix, który razem z HBO GO zanotował duży wzrost wyników w ujęciu rocznym.

Jak pokazują dane z badania Gemoius/PBI opracowane przez serwis Wirtualnemedia.pl, w marcu 2020 roku platforma Netflix miała w Polsce 5,38 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 82,50 mln odsłon. Na drugim miejscu utrzymała się platforma vod.pl ((4,05 mln odwiedzających, 17,85 mln odsłon), a podium zamyka Player.pl (3,85 mln użytkowników, 74,73 mln odsłon).

Zobacz: Netflix wprowadza nowe metody kontroli rodzicielskiej
Zobacz: Kwietniowe nowości w CDA Premium [KONKURS]

Na kolejnych miejscach znalazły się takie serwisy, jak TVP VoD, Wideo WP, cda.plHBO GO, Ipla, ninateka.pl i Amazon Prime Video. Szczegółowe zestawienie zawiera poniższa tabela.

Domena Realni użytkownicy Odsłony Zasięg
netflix.com 5 378 819 82 501 317 18,8%
vod.com 4 050 402 17 850 546 14,2%
player.pl 3 851 001 74 733 958 13,5%
tvp.pl - vod 3 251 972 45 398 679 11,4%
wp.pl - vod 3 042 101 11 631 675 10,6%
cda.pl - premium 3 033 358 30 812 099 10,6%
hbogo.pl 1 759 385 20 905 055 6,1%
ipla.tv 1 583 346 25 098 055 5,5%
ninateka.pl 547 491 3 403 734 1,9%
primevideo.com 530 363 2 204 926 1,9%
 

W porównaniu z marcem 2019 roku największe wzrosty zostały odnotowane w przypadku serwisów HBO GO (+63,3%) i Netflix (+56,9%). Spadek nastąpił w przypadku platformy Ipla (-19,3%). 

VoD w Polsce, marzec 2020 rok do roku

Najpopularniejsze aplikacje VoD

Netflix był w marcu również liderem rynku aplikacji VoD w Polsce z 2,70 mln użytkowników (+147% rok do roku). Na kolejnych stopniach podium znalazły się aplikacje Player (1,04 mln użytkowników, -9,6%) oraz HBO GO (0,86 mln użytkowników, +5,9%).

Aplikacje VoD marzec 2020 rok do roku

Zobacz: Marcowy RFBenchmark: pobieranie danych najszybsze w T-Mobile, a ich wysyłanie w Plusie
Zobacz: Disney+ wyrasta na potęgę – ma już 50 mln klientów

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gemius, Wirtualnemedia.pl