Amazon idzie na wojnę z fałszywymi opiniami. Firma Jeffa Bezosa w tym celu pozwała firmy, które pośredniczyły w tego typu procederze.
Amazon postanowił wypowiedzieć wojnę fałszywym i kupionym opiniom w ich sklepie internetowym. Firma pozwała AppSally oraz Rebatest, czyli dwa przedsiębiorstwa, które zajmowały się tego typu działalnością.
W pozwie możemy przeczytać, że celem Amazona jest zamknięcie dwóch największych brokerów fałszywych recenzji, którzy wprowadzali kupujących w błąd, fałszując recenzje w sklepach Amazon, eBay, Walmart oraz Etsy. Według firmy Jeffa Bezosa (już nie jest jej prezesem) AppSally i Rebatest chwalą się, że mają ponad 900 tys. użytkowników chętnych do pisania fałszywych opinii.
Obie firmy podobno działają od 2018 roku. Za fałszywe recenzje płaciły pieniędzmi (nawet 25 dolarów za opinię) lub prezentami. Mechanizm działania był bardzo prosty. Firmy pośredniczyły między klientami a sprzedawcami. Tym pierwszym oferowały fałszywe opinie, które miały poprawić ich pozycję w wyszukiwarce.
Gdy dany sklep godził się na to, to następnie użytkownicy AppSally i Rebatest kupowali produkty, wystawiali im recenzje, a potem otrzymywali zwrot na swoje konta, np. PayPal. Jednocześnie sprzedawca wysyłał im puste pudełko, aby mogli potwierdzić zakup za pomocą zdjęcia.
Amazon w pozwie domaga się między innymi zakazu sprzedaży fałszywych recenzji przez obie firmy.
Zobacz: Amazon. Wszedł jak do siebie i wyniósł ponad 1 000 000 zł
Źródło zdjęć: Sundry Photography / Shutterstock.com
Źródło tekstu: CNBC