DAJ CYNK

Biedronka odsłania karty. Tego o kasach samoobsługowych nie wiesz

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Wydarzenia

Biedronka odsłania karty. Tego o kasach samoobsługowych nie wiesz

Biedronka postanowiła podzielić się kilkoma ciekawymi statystykami. Okazuje się, że klienci coraz chętniej korzystają z kas samoobsługowych.

Biedronka w poście na swoim blogu wyjaśniła, że postawienie na kasy samoobsługowe okazało się być strzałem w dziesiątkę. Powstaje ich coraz więcej, zarówno w sklepach usytuowanych w największych metropoliach, jak i mniejszych miastach oraz najmniejszych miejscowościach.

Choć trzeba uczciwie powiedzieć, że najwięcej jest ich w dużych aglomeracjach, czyli tam, gdzie liczba klientów sieci Biedronka jest najwyższa: w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku i w Katowicach.

Nawet 15 tysięcy kas samoobsługowych w sklepach Biedronka

Ogółem w sieci Biedronka jest już ponad 15 000 kas samoobsługowych. Liczba wszystkich sklepów, w których działają urządzenia to ponad 3000. Średnio na każdy sklep sieci, gdzie są kasy, przypada po 5 urządzeń.

Średni czas dokonywania transakcji samoobsługowych jest krótszy niż w kasach tradycyjnych i wynosi około 2 minut. Średnia wartość koszyka zakupowego klienta korzystającego z urządzenia to nieco ponad 46 złotych.

Wszystkie działania sieci Biedronka są skupione na komforcie klientów. Intensywny rozwój kas samoobsługowych w naszych sklepach to jednoznaczna odpowiedź na ich potrzeby. Dzięki kasom wygodnie, sprawnie i błyskawicznie mogą dokonać płatności za swoje ulubione produkty włożone do koszyka w czasie zakupów. Dzisiaj czas ma kluczowe znaczenie dla każdego z nas, a możliwość sprawnego kupowania niezbędnych produktów na pewno pozwala ten czas oszczędzać.

- Anna Nowakowska-Kaźmierczak, menedżer ds. projektów operacyjnych w sieci Biedronka.

Konsekwentnie prowadzone inwestycje w rozbudowę systemu kas samoobsługowych potwierdzają, że Biedronka w coraz większym stopniu stawia na nowe technologie. Kasy bowiem wykorzystują rozwiązania sztucznej inteligencji w celu rozpoznawania produktów i sugerowania klientom właściwego wyboru przy naliczaniu należności.

Zasada ta dotyczy produktów świeżych – warzyw i owoców oraz wszystkich rodzajów świeżego pieczywa dostępnego w sklepach sieci. Dzięki kamerom umieszczonym w kasach system operacyjny rozpoznaje grupy produktów i podpowiada klientom ikonę, którą należy nacisnąć, co dodatkowo skraca proces naliczania cen w koszyku oraz całej transakcji.

Zobacz: Niezwykłe odkrycie we Włoszech. Znaleziono ruiny tajemniczego kultu
Zobacz: Co dalej z lotem na Księżyc? NASA przekazała złą wiadomość

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Telepolis (Lech Okoń)

Źródło tekstu: Biedronka