DAJ CYNK

DPD chce być jak InPost. Zastawi Polskę automatami

Damian Jaroszewski (NeR1o)

Wydarzenia

DPD chce być jak InPost. Zastawi Polskę automatami

Polska maszynami paczkowymi stoi. Chociaż niekwestionowanym liderem jest InPost, to inne firmy systematycznie nadrabiają zaległości. Jedną z nich jest DPD.

Polacy pokochali maszyny paczkowe. Ogromną rolę odegrał w tym InPost, który spopularyzował swoje Paczkomaty. Z czasem również inne firmy zaczęły inwestować w ten rynek i dzisiaj są na nim obecne także Allegro, Orlen, Poczta Polska, a nawet AliExpress. Co ciekawe, drugie miejsce, przynajmniej pod względem liczby urządzeń, zajmuje DPD — informuje serwis Wiadomości Handlowe.

DPD stawia na maszyny paczkowe

InPost w tym momencie ma już ponad 20 tys. Paczkomatów w całej Polsce. Na drugim miejscu znajduje się DPD z mniej więcej 5 tys. maszyn. Firma kurierska szybko rozwija się w tym segmencie, bo jeszcze w czerwcu pojawiały się informacje o zaledwie 3,3 tys. automatów paczkowych z logo DPD. Firma nie zdradza, ile urządzeń chce mieć docelowo.

 Jesteśmy skupieni nie tyle na celu samym w sobie związanym z rozbudową infrastruktury logistycznej, ale przede wszystkim na budowaniu doświadczeń naszych klientów i to nam definiuje nasze plany rozwojowe.

- mówi Maksymilian Pawłowski, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej w DPD.

Co ciekawe, część maszyn pojawiło się wewnątrz sklepów Żabka. Na razie jest to pewnego rodzaju test, który ma pokazać sens takiego rozwiązania, ale niewykluczone, że w przyszłości będzie ono rozwijane. Już dzisiaj paczki wysyłane za pośrednictwem DPD można odbierać w sklepach z charakterystycznym płazem w logo, więc postawienie automatów paczkowych byłoby dużym ułatwieniem dla klientów.

Zobacz: Żabka wskoczy ci do portfela. Dosłownie
Zobacz: Żabka z nową usługą. Nawet nie musisz wchodzić do środka

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: własne

Źródło tekstu: WiadomościHandlowe.pl