DAJ CYNK

InPost zawiedziony. Polacy nie zrozumieli pomysłu firmy

Piotr Urbaniak (gtxxor)

Wydarzenia

InPost zawiedziony. Polacy nie zrozumieli pomysłu firmy

Wielorazowe opakowania przesyłek, wprowadzone przez InPost wraz ze sklepem Modivo, nie spełniają swojej roli.

Po Polsce każdego dnia krążą niezliczone przesyłki, a większość z nich ma kartonowe lub foliowe opakowanie, które trafia na śmietnik. Marnotrawstwo surowców dostrzegł InPost, który ponad rok temu wraz z e-sklepem Modivo zaczął testować opakowania wielorazowe.

Plan był taki, by po odebraniu paczki, opakowanie było odsyłane i mogło posłużyć po raz kolejny. Dokładnie 10 razy. Niestety, jak ujawnia serwis dlahandlu.pl, nie wszystko poszło zgodnie z założeniami.

Okazuje się, że tylko niewielki odsetek pudeł trafia do obiegu wtórnego. Większość z nich konsumenci, mimo niezwykle prostej procedury, nie odsyłają, co podczas konferencji prasowej otwarcie przyznał szef i założyciel InPostu, Rafał Brzoska. 

Opakowania okazały się tak dobre i trwałe, że klienci zostawiają je sobie w domu w ramach myślenia „przyda się”. To oznacza, że, pomimo że zostały zaprojektowane na 10 cykli, póki co kończą po jedynym

– wyznał Brzoska, cytowany przez dlahandlu.pl.

Biznesmen przekonuje, że wielorazowe w zamyśle pudła InPostu i Modivo stanowią atrakcyjny kąsek dla zbieraczy, choć wśród opinii w internecie możemy wyczytać także, że sporo z nich trafia po prostu na śmietnik. Konsumentom nie chce się bowiem skanować załączonej etykiety zwrotnej i ponownie iść do Paczkomatu.

W opinii Brzoski niezbędna jest odpowiednia edukacja, tak, jak społeczeństwo zostało nauczone samego procesu korzystania z automatów paczkowych. 

Ciężko jednak zaprzeczyć, że o ile Paczkomat jako narzędzie logistyczne stanowi ułatwienie, o tyle konieczność kolejnej wizyty lub wypakowania paczki na miejscu może być już niedogodnością. Co za tym idzie, edukacja nie wystarczy, a InPost będzie musiał zapewnić zwracającym pudła dodatkowe benefity.

Redakcja zgaduje, że na pewno więcej osób odsyłałoby opakowania, gdyby w zamian zaoferowano choćby minimalny rabat na kolejne zakupy w Modivo. Albo symboliczny cashback za zakupy dotychczasowe.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Wirestock Creators / Shutterstock

Źródło tekstu: dlahandlu.pl, oprac. własne