TIER Mobility znowu poszedł na zakupy, tym razem kupując amerykańską firmę Fantasmo. Krok ten jest kontynuacją dokonywanej przez europejskiego operatora mikromobilności inwestycji we wdrażanie i rozwijanie najdokładniejszego na świecie systemu parkowania e-hulajnóg.
TIER Mobility rozwija system parkowania e-hulajnóg. Zastosowany w nim CPS (Camera Positioning System) pozwala na określanie pozycji pojazdu dziesięć razy dokładniej, niż za pomocą GPS, dzięki czemu możliwe jest ustalenie miejsca zaparkowania e-hulajnogi z dokładnością do 20 cm lub większą. Amerykańska spółka Fantasmo współpracowała z TIER przez ostatnie 12 miesięcy, a opracowana przez nią technologia zyskała już światowe uznanie.
Zobacz: TIER rusza na podbój Ameryki Północnej
Zobacz: TIER przejmuje firmę nextbike. Chce być liderem mikromobilności
W odróżnieniu od innych rozwiązań opartych na śledzeniu obiektu za pomocą sygnału GPS, technologia firmy Fantasmo zapewnia bardzo dokładne odzwierciedlenie miejsca postoju e-hulajnogi, nawet wśród gęstej miejskiej zabudowy, w której GPS czasem zawodzi. Rozwiązanie to, dzięki wykorzystaniu wizualnego czujnika opartego na technologii IoT (Internecie Rzeczy), ma pozwolić na stworzenie najbardziej zaawansowanego z istniejących dotychczas systemów ARAS.
Przejęcie Fantasmo to jeden z naszych większych kroków inwestycyjnych dotyczących nowatorskich technologii, które zapewniają bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom drogi. Stworzony w Fantasmo CPS zrobił na nas duże wrażenie ze względu na to, że pozwala bezpośrednio reagować na problemy wynikające ze sposobu parkowania e-hulajnóg, które często niepokoją mieszkańców. Planujemy w bliskiej przyszłości rozszerzyć zastosowanie tej technologii i objąć nią liczne miasta w Europie i na Bliskim Wschodzie. Równolegle inwestujemy w oparty na widzeniu komputerowym system wspomagania użytkowników e-hulajnóg, który wkrótce pojawi się na rynku”.
– powiedział Matthias Laug, dyrektor ds. technicznych i współzałożyciel TIER
Już od ponad roku ściśle współpracujemy z TIER i doskonale poznaliśmy zaangażowanie tej firmy w stworzenie jak najlepszej platformy mikromobilności dla miast, mieszkańców i użytkowników e-hulajnóg. Cieszymy się ze wspólnego kontynuowania tej podróży i dalszego rozwijania opartej o CPS technologii weryfikacji miejsca parkowania. Wybiegamy w przyszłość, wdrażając w życie zarówno tę technologię, jak i zaawansowane systemy wspomagania użytkowników zastosowane bezpośrednio w pojazdach. Jesteśmy pewni, że połączenie doświadczenia operacyjnego TIER w użytkowaniu e-hulajnóg z technologią widzenia komputerowego, opracowaną w Fantasmo, zapewni harmonijny rozwój mobilności miejskiej.
– dodał Jameson Detweiler, prezes i współzałożyciel Fantasmo
Trójwymiarowe mapy miast są dziełem pracowników Fantasmo, którzy w przestrzeni miejskiej poruszają się pieszo z kamerą. Ponieważ mapy Fantasmo są tworzone z poziomu drogi, oparta o nie technologia pozycjonowania jest znacznie dokładniejsza niż korzystająca z satelitów technologia GPS. Tak, jak dotychczas, każdy użytkownik, który będzie próbował zaparkować w rejonie niedozwolonym lub poza wyznaczoną strefą, nie będzie w stanie zakończyć w aplikacji swojego przejazdu. Wprowadzenie takiej funkcji nie wymaga zainstalowania dodatkowej infrastruktury parkingowej, a jedynie opracowania pełnej, trójwymiarowej mapy danego miasta.
Poza CPS, w niedalekiej przyszłości TIER planuje także wprowadzenie nowej technologii wspomagania kierowcy opartej o widzenie komputerowe. W połączeniu z technologią IoT może wykrywać ona wykroczenia drogowe i kolizje, a także lekkomyślną jazdę na e-hulajnodze. Kierowcy, którzy nie będą przestrzegać zasad i przepisów, zostaną powiadomieni o swoich wykroczeniach. Technologia ta jest obecnie testowana prywatnie i w nadchodzących miesiącach zostanie wdrożona w miastach na całym świecie.
Zobacz: Kaspersky opuszcza Polskę
Zobacz: Starlinki pomagają Ukrainie. Dwa miasta znów są online
Źródło zdjęć: TIER
Źródło tekstu: TIER