DAJ CYNK

x-kom się ogarnął i zrobił promocję, której nie musi się wstydzić

Piotr Urbaniak (gtxxor)

Wydarzenia

x-kom się ogarnął i zrobił promocję, której nie trzeba się wstydzić

x-kom rusza z kampanią, w ramach której część zysków przekaże Fundacji Avalon, organizacji charytatywnej wspierającej osoby z niepełnosprawnościami.

Komunikacja marketingowa x-komu jaka jest, każdy wie. Jedni powiedzą, że odważna, a co za tym idzie dobrze skrojona na potrzeby współczesnego, wychowanego przez media społecznościowe odbiorcy. Drudzy, że infantylna i niebezpiecznie zbliżająca się do granicy dobrego smaku, jak w przypadku próby zwerbowania kontrowersyjnego aktywisty Jasia Kapeli.

Trochę nieoczekiwanie, tym razem częstochowska spółka postanowiła porzucić wygłupy na rzecz poważniejszych działań. Mianowicie wesprze osoby niepełnosprawne.

x-kom, Fundacja Avalon i case study w tle

Konkretniej, sklep x-kom wraz z Fundacją Avalon, zajmującą się wspieraniem osób z niepełnosprawnościami, przygotował kampanię, w ramach której zamierza pokazać udogodnienia systemu Windows 11 dla osób takich rozwiązań potrzebujących. W przedsięwzięciu pojawiają się też, co jasne, Microsoft i, co mniej jasne, Intel.

Jako ambasadorzy projektu występują z kolei poruszający się na wózku Wojtek Sawicki, a także niewidoma Monika Dubiel i niedowidzący Mikołaj Jabłoński, znani w social mediach jako VIP team i kojarzeni głównie ze swymi filmami na TikToku.

Niepełnosprawność to jest normalność. Z utrudnieniami, ale dalej normalność. W naszej kampanii pokazujemy, że dzięki powszechnie dostępnemu narzędziu przeszkody mogą być niższe, węższe, płytsze

– tłumaczy rzecznik x-komu, Kamil Szwarbuła.

Na stronie sklepu pojawił się dedykowany kampanii landing page, gdzie znajdziecie zarówno okolicznościowy spot, jak i poszerzoną wiedzę dotyczącą narzędzi integracyjnych.

A co dla konsumenta? 

Dla konsumenta przygotowano natomiast kilka propozycji laptopów z Windowsem 11 i procesorem Intel, które nie dość, że wyposażone są w odpowiednie funkcje wspomagające, to pozwalają również Fundację Avalon bezpośrednio wspomóc. Sieć x-kom przekaże bowiem na cele charytatywne dokładnie 100 zł z każdej sprzedanej sztuki. 

Według oficjalnych danych w Polsce żyją 3 mln osób z niepełnosprawnościami, a nieoficjalnie liczba ta może wynosić nawet ponad 4 mln, zważywszy na niedostatki w dziedzinie diagnostyki.

Fundacja Avalon na co dzień otacza swą opieką ponad 12 tys. potrzebujących, prowadząc przy tym szereg projektów edukacyjnych oraz kampanii uświadamiających, mających na celu zmienić społeczne nastawienie do osób z ograniczeniami ruchowymi. 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Igor Golovinov / Shutterstock

Źródło tekstu: x-kom, oprac. własne