DAJ CYNK

Asystent Google pomoże zrobić zakupy przez Internet

Marian Szutiak

Rozrywka

Od 3 kwietnia użytkownicy Asystenta Google mogą głosowo dokonać zakupów online. Dwie pierwsze firmy, które zaoferowały możliwość voice-commerce w Polsce, to FlixBus i Pyszne.pl.

W styczniu bieżącego roku Asystent Google w końcu przemówił w języku polski i zaczął być oficjalnie dostępny w naszym kraju. Oprogramowanie to może pomóc w wykonywaniu codziennych zadań, umożliwiając ich wykonywanie za pomocą komend głosowych. Szczególnie przydatne może to być w takich chwilach, jak jazda samochodem czy rowerem, a także w trakcie zakupów, gotowania, zwiedzania czy w jakiejkolwiek innej okoliczności, gdy najprościej jest powiedzieć OK Google.

Zobacz: Siri na iPhonie zyskuje polskojęzycznego towarzysza. Asystent Google dla systemu iOS trafia do sklepu App Store
Zobacz: Danny może być wywołany z poziomu Asystenta Google. To wirtualny asystent sieci Play, który jeszcze nie za wiele wie, ale wskaże gdzie szukać
Zobacz: Asystent Google chce mi pomóc w życiu. Tylko czy ja w ogóle potrzebuję jego pomocy?

Liczba możliwości interakcji z Asystentem Google wciąż rośnie. Od dziś, dzięki FlixBusowi i serwisowi Pyszne.pl, użytkownicy mogą dokonać pełnej transakcji głosowo i w ten sposób kupić bilet na podróż autobusem lub zamówić swoje ulubione jedzenie online. Wystarczy powiedzieć do smartfonu: OK Google, porozmawiaj z Pyszne lub OK Google, zapytaj FlixBus o połączenie z Warszawy do Krakowa.

- Początki e-commerce są trudne do precyzyjnego zaznaczenia na osi czasu, lecz niewątpliwie stanowią kamień milowy w historii rozwoju Internetu, tak jak i początki m-commerce. Dziś wkraczamy w kolejną erę; voice commerce to naturalny, ewolucyjny kolejny krok dla handlu.

Wykorzystanie Asystenta daje firmom możliwość zaoferowania pomocy swoim obecnym i przyszłym klientom w zupełnie nowy, wygodny sposób. Cieszy nas fakt, że Pyszne.pl i FlixBus jako pierwsi w Polsce wprowadzają nowy sposób kontaktu z konsumentem i możliwość realizowania transakcji za pomocą głosu. Pierwsze zakupy zrealizowane przy pomocy Asystenta otwierają nowy rozdział dla biznesu w Polsce.

- powiedział Michał Długosz, Product Marketing Manager w Google

Bramę do Asystenta stanowi platforma Actions on Google, która umożliwia firmom stworzenie akcji (komendy głosowej). Akcję z kolei może wywołać każdy z użytkowników Asystenta i w ten nowy sposób wejść w interakcję głosową z daną marką. Dzięki wielu elementom dostarczanym przez Google, takim jak Dialogflow (czyli system naturalnego rozumienia języka) lub cyfrowe głosy asystentów dostępne dla partnerów, poziom inwestycji ze strony danej marki jest zminimalizowany.

- Bez głosowej możliwości interakcji z marką, moment, kiedy firma może być pomocna dla konsumenta przy dokonywaniu decyzji zakupowej, może minąć. Asystent Google pomaga firmom ten moment idealnie wykorzystać.

- dodał Michał Długosz

Zobacz: Oprogramowanie szpiegujące w sklepie Google Play pozostawało niewykryte calymi latami
Zobacz: UOKiK dołącza do międzynarodowego apelu do Apple'a i Google
Zobacz: Zdjęcia Google dla Androida poprawią jakość fotografii rachunków i dokumentów. Aktualizacja w drodze

- Zauważyliśmy, że nasi klienci oczekują nie tylko szerokiej oferty różnorodnych dań, ale również jak najwygodniejszego sposobu zamawiania. Stworzyliśmy więc akcję dla Asystenta Google, pozwalającą zamawiać przy użyciu głosu. Stanowi to naturalny krok w rozwoju Pyszne.pl. Pokazujemy w ten sposób, jak ważnym czynnikiem dla poprawy customer experience jest innowacja.

- powiedział Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl

- Klient jest zawsze centralną postacią naszych usług – dotyczy to zarówno elementów związanych bezpośrednio z podróżą, jak i wszystkich rozwiązań technologicznych. Integracja z Asystentem Google jest kolejnym ułatwieniem dla pasażerów. Dzięki niemu w kilka sekund nasi klienci mogą łatwo i wygodnie zarezerwować najszybsze lub najtańsze połączenie za pomocą sterowania głosowego, a także otrzymywać bieżące informacje na temat podróży.

- powiedział Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska

Podawanie prognozy pogody, wysłanie głosowo wiadomości w trakcie prowadzenia auta, sprawdzenie trasy dojazdu na Mapach Google, podyktowanie Asystentowi listy zakupów i poproszenie o ustawienie przypomnienia, żeby je zrobić w konkretnym dniu to tylko kilka przykładów tego, jak Asystent Google może na co dzień pomóc użytkownikowi, a dodatkowo, wykorzystując Actions on Google, daje on zupełnie nowe perspektywy dla firm chcących budować innowacyjne kanały wsparcia dla swoich klientów, zarówno obecnych, jak i przyszłych.

Zobacz: Telefon komórkowy obchodzi dziś 46. urodziny. Pierwsza na świecie była Motorola z modelem DynaTAC 8000X
Zobacz: The War of Mine: polska gra przekroczyła 4,5 miliona sprzedanych sztuk
Zobacz: Skype automatycznie odbiera połączenia na Androidzie. Nie, to nie jest nowa funkcja. Poprawka w drodze

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Google