Facebook zamierza ograniczyć zasięg grup, które dzielą się fałszywymi informacjami. To część strategii, która ma wyplenić z platformy szkodliwe treści.
Facebook ogłosił dzisiaj zestaw aktualizacji mających na celu zmniejszenie zasięgu szkodliwych treści na tej platformie społecznościowej. Jedna z najbardziej znaczących zmian dotyczy grup. Te, które wielokrotnie dzielą się dezinformacją, będą dystrybuowane do mniejszej liczby osób w kanale wiadomości. To bardzo ważna zmiana, ponieważ strony grupowe często są wykorzystywane do rozpowszechniania fałszywych informacji, w tym paranaukowych.
Zobacz: Facebook obiecuje poprawić algorytmy SI do skuteczniejszego wykrywania transmisji wideo terrorystów
Zobacz: Facebook oficjalnie uznaje treści antyszczepionkowe za fake newsy
Następna zmiana ma pomóc w ograniczeniu publikacji o niskiej jakości w ogólnym wydaniu News Feed. Facebook zamierza mierzyć, czy wydawcy są powszechnie cenieni, czy też tylko popularni. Także niektóre fakty podawane na Facebooku będą sprawdzane pod kątem "wskaźników zaufania", pochodzących z The Trust Project.
Będą również zmiany w Messengerze. Komunikator zyska niektóre funkcje programu WhatsApp, mające na celu zmniejszeni liczby fałszywych informacji. Facebook podał, że zaczął rozwijać wskaźniki wyprzedzające, aby użytkownicy wiedzieli, kiedy wiadomość została do nich przekazana, a także przyciski kontekstowe, pozwalające wyszukać więcej informacji na tematy związane z otrzymanymi wiadomościami.
Zobacz: Tryb ciemny wchodzi cichaczem do Messengera. Funkcja działa, ale włączyć ją nie jest tak łatwo
Zobacz: Zuckerberg chce połączyć WhatsApp, Instagram i Messenger wspólną infrastrukturą. Kluczem ma być bezpieczeństwo
Oprócz zmian mających na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się fałszywych informacji, Facebook wprowadza również niewielkie zmiany mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom. Są wśród nich:
Zobacz: Za Facebooka płacimy danymi osobowymi i oglądaniem reklam. Serwis zmienia zasady świadczenia usług
Zobacz: Facebook posuwa się za daleko - serwis pyta nowych subskrybentów o hasła do ich kont e-mail
Źródło tekstu: The Verge