DAJ CYNK

Facebook z samymi tylko zdjęciami?

Lech Okoń

Rozrywka

Facebook z funkcjami Instagrama

Facebook rozpoczął testy aplikacji, w której zobaczymy wyłącznie zdjęcia. To taki Instagram ukryty w najpopularniejszym serwisie społecznościowym. Tylko czy to ma w ogóle sens?

Facebook rządzi światem Social Media

Facebookagromadzi przed ekranami urządzeń miliardy osób z całego świata (ponad 2,2 mld użytkowników). Amerykański gigant kupił Instagram (ponad 1 mld użytkowników), potem wziął też WhatsAppa (przeszło 1,5 mld użytkowników), a już sam jego Messenger ma 1,3 mld użytkiowników - nie da się ukryć, że firma doskonale zna rynek i gromadzi skuteczne narzędzia... marketingu.

Kopiujemy innych, skopiujmy samych siebie

Nie dziwi nikogo kopiowanie rozwiązań ze Snapchata, ale co tak właściwie firma chce osiągnąć kanibalizując swój własny Instagram?

Popularne zdjęcia to nowa funkcja Facebooka ograniczająca zakres wyświetlanych treści jedynie do zdjęć. Choćbyśmy więc napisali najmądrzejszy wpis w swoim życiu, nie pojawi się on na tej liście... jeżeli nie dodamy zdjęcia.

Facebook bez zbędnego tekstu wygląda jak Instagram

Po co to wszystko?

Facebook zdaje się zazdrościć wyglądu aplikacji Snapchata, TikToka czy własnego Instagrama. Serwis przechodzi kryzys przeładowania linkami, podczas gdy nowe sieci oferują komunikację opartą na przekazie wizualnym. Prostą, smaczniejszą, ale już niekoniecznie niosącą więcej informacji.

Jeśli testy zakończą się sukcesem, spodziewajcie się zalewu zdjęć - bez nich komunikaty będą w końcu mniej skuteczne.

Facebook zmienia się w Instagram

Od 15 lat Facebook nieustannie rośnie i wygląda na to, że sposobem na dalszy wzrost będzie przejście na kompletną komunikację wizualną. Po skopiowaniu Snapchat Stories, czas na pozbycie się nadmiaru tekstu.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: TechCrunch, wł

Źródło tekstu: TechCrunch