DAJ CYNK

[Aktualizacja] Google Pay nie działa. Weź kartę lub ratuj się Blikiem

Sebastian Górski

Fintech

Do takich usług jak Google Pay szybko się człowiek przyzwyczaja. Do tego stopnia, że jak przestają działać, wybucha coś na kształt paniki, ale na szczęście to nie jest wina waszych smartfonów.

Czas wrócić (przynajmniej na chwilę) do noszenia ze sobą karty płatniczej, a nawet gotówki. Od kilku dni użytkownicy Google Pay doświadczają kłopotów z działaniem usługi. Problemy nie ominęły również redaktorów Telepolis. Pierwsze symptomy problemów zaczęły się pojawiać już kilka dni temu, ale pojedyncze smartfony to jeszcze nie powód do wszczynania alarmu.

Zobacz: Statystycznie każdy Polak wykonał transakcję Blikiem w I kwartale w 2019 roku. Co najmniej raz

Zjawisko transakcji z użyciem Google Pay, które nie dochodziły do szczęśliwego finału niestety zaczęło się nasilać. Początkowo wydawało się, że usterka dotyczy tylko telefonów pojedynczych producentów (w przypadku Telepolis okazały się to dwa modele Huawei). W sieci szybko pojawiły się sygnały od zaniepokojonych użytkowników telefonów Samsunga i Nokii wyposażonych w moduły NFC do płatności zbliżeniowych.

Zobacz: Bank Millennium udostępnił płatności Apple Pay

Na szczęście samo Google jest już świadome powstałego problemu i pracuje nad jego rozwiązaniem. Na szczęście #2 możemy skorzystać z płatności BLIK. Na szczęście #3 możemy się wrócić do domu po kartę płatniczą, a na wszelki wypadek nosić ze sobą gotówkę. Mimo gwałtownego skoku popularności płatności bezgotówkowych w Polsce nadal zdarza mi się trafić na miejsca, w których bez bilonu ani rusz.

Aktualizacja:

Redakcja TELEPOLIS.PL w dalszym ciągu bada temat awarii Google Pay. Z naszych informacji wynika, że trwające utrudnienia to efekt niezgodności ostatniej wersji pakietu systemowego Google Play Services z usługą Google Pay. Problem nie jest tym samym przypisany do telefonów żadnego konkretnego producenta, bo i nie ma charakteru sprzętowego.

Natomiast im częściej dane urządzenie otrzymuje aktualizacje, tym ryzyko trafienia na felerną paczkę od Google'a jest większe. Na niektórych telefonach pomaga skasowanie i ponowne zainstalowanie Google Pay oraz ponowne dodanie karty, nie jest to jednak niestety regułą. Nasi Czytelnicy sugerują też skasowanie aplikacji Rossmann z pamięci telefonu.

Poprosiliśmy o dodatkowy komentarz i instrukcje dla użytkowników usługi polski oddział Google'a, gdy tylko go otrzymamy zaktualizujemy wiadomość.

Aktualizacja II:

Zgodnie z sugestiami naszych Czytelników sprawdziliśmy wpływ aplikacji Rossmann na działanie Google Pay. I rzeczywiście, usunięcie aplikacji i restart telefonu odblokowało nam płatności mobilne na 2 telefonach. Dajcie koniecznie znać, czy i u Was ta operacja pomogła pozbyć się problemu.

Aktualizacja III:

Jak donosi jeden z naszych czytelników (dzięki, David!) udało się znaleźć tymczasowy sposób na przywrócenie do życia Google Pay. Wystarczy dołączyć do programu testerów beta aplikacji Usługi Google Play. Smartfon pobierze stosowną aktualizację, a płatności zbliżeniowe powinny znów zacząć działać poprawnie. Sposób został przetestowany na dwóch smartfonach Huawei. Warto spróbować!

Aktualizacja IV:

Firma Rossmann przekazała nam oświadczenie, w którym podkreśla, że jej aplikacja nie jest bezpośrednią przyczyną problemów z płatnościami mobilnymi.

W związku z informacjami jakie pojawiły się w niektórych mediach, łączącymi chwilowe problemy z aplikacją Google Pay z aplikacją Rossmann PL, informujemy, że nie mają one nic wspólnego z aplikacją naszej firmy, a tym bardziej aplikacja Rossmann PL nie jest przyczyną tych problemów. Z informacji pozyskanych od firmy Google wynika, że zmiany wprowadzone przez jednego z producentów telefonów z systemem Android mogły spowodować ograniczenie pamięci podręcznej w aplikacji NFC. Stąd odinstalowanie przez użytkowników jakiejkolwiek aplikacji, która korzysta z NFC pomagało przywrócić funkcjonalność płatności zbliżeniowych. Firma Google zapewnia, że przeprowadziła działania naprawcze, po których problemy z płatnościami powinny ustać.

W świetle tych wyjaśnień wiązanie problemów Google Pay z aplikacją Rossmann PL jest nieuzasadnione, a dla naszej firmy niezwykle krzywdzące. Dokładamy wszelkich starań by nasza aplikacja jak najlepiej służyła klientom, na co najlepszym dowodem jest rosnąca liczba osób korzystających z aplikacji Rossmann PL.

- przekazała redakcji TELEPOLIS.PL Agata Nowakowska, rzecznik prasowy Rossmann Polska

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Google