DAJ CYNK

Polski użytkownik TikTok to nastolatka z małego miasta. Pierwsze badanie dotyczące rosnącego serwisu społecznościowego

orson_dzi

Rozrywka

Agencja GetHero postanowiła sprawdzić, skąd bierze się fenomen TikTok. Serwisu społecznościowego, który w Polsce zyskuje coraz większą popularność.

Czym jest TikTok?

TikTok to dawne Musical.ly, czyli serwis społecznościowy, w którym użytkownicy zamieszczają krótkie filmiki. Najczęściej jest to coś w rodzaju lip sync, czyli mówiąc wprost - śpiewanie z playbacku. Ale możemy też znaleźć różnego rodzaju wyzwania, nagrania różnych codziennych sytuacji lub specjalne układy choreograficzne, nagrywane w ten sam sposób do tej samej piosenki przez wiele osób. Całość jest wzbogacona o wiele efektów. Część z nich dostępnych w aplikacji, a część wymyślana przesz samych twórców. Trendy w TikTok potrafiązmieniać się w zasadzie co kilka dni.

Najpopularniejsi twórcy na TikTok mają nawet po kilka milionów obserwujących, a ich filmy są oglądane co najmniej setki tysięcy razy. W serwisie znajdziemy osoby znane wyłącznie w tym serwisie, ale też gwiazdy wielu mediów internetowych. Popularnym Tik Tokerem jest choćby YouTuber Stuu oraz Fit Lovers, ale również zwyciężczyni ostatniej edycji Eurowizji dla dzieci Roksana Węgiel. Są też osoby, które dzięki rosnącej popularności na TikTok zdobywają coraz większy rozgłos w innych mediach społecznościowych, jak choćby Ewa Zawada, prowadząca profil DobraFaza, który na TikTok ma ponad 330 tys. obserwujących.

Polski Tik Toker to...

... najczęściej nastolatka, mieszkająca na wsi lub w małym mieście. O TikTok dowiedziała się od znajomych. Od dłuższego czasu aplikacja jest zainstalowana na jej smartfonie i każdego dnia przynajmniej pół godziny poświęca na oglądanie klipów – ceni sobie w nich, przede wszystkim, krótką formę, ale również dostępną muzyką i efekty, które, według niej, są ciekawsze niż w innych mediach społecznościowych. Ponadto, kilka razy w tygodniu sama nagrywa, bo pozwala jej to na na artystyczną ekspresję. W pozostałym wolnym czasie korzysta z innych mediów społecznościowych, rozwija również swoje zainteresowania i uprawia sport.

Wśród użytkowników TikTok przeważają kobiety (95%), a najliczniejsza grupa wiekowa to 13-15 lat (64,9%). Dalej mamy osoby poniżej 13 roku życia (17,6%) oraz 16-18 lat (15,1%). Osoby powyżej 22 roku życia stanowią tylko 0,4% użytkowników. Ponad 80% użytkowników serwisu korzysta z niego już ponad rok. Na korzystanie z TikTok, co najczęściej (34%) dzieje się ponad 10 razy dziennie, użytkownicy poświęcają najczęściej 10-30 minut (37%). Ale niewiele mniej, bo 33% osób robi to od 30 do 60 minut, a 25% osób powyżej 60 minut.

Wśród największych zalet TikTok wymieniana jest przyjemność z oglądania krótkich filmów (71%), muzyka i efekty (42%), częste i ciekawe challenge (24%), tworzenie duetów (18%), a dopiero na ostatnim miejscu znalazło się pozyskiwanie followersów (14%).

Większość użytkowników serwisu to również twórcy. Własne filmy nagrywa 69,4% z nich.

Zobacz: Właściciel TikToka deklasuje Ubera, to nowy najdroższy startup
Zobacz: pełną treść raportu dotyczącego polskich użytkowników serwisu TikTok

 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: GetHero; wł