Adobe popełnił ogromny błąd, który kosztował fotografów lata pracy. Aktualizacja aplikacji Lightroom Mobile dla iPhone'ów i iPadów skasowała zdjęcia i presety, które nie zostały jeszcze zsynchronizowane z chmurą. Wszystkie. Bezpowrotnie.
Pierwsze problemy zostały zgłoszone przez użytkowników w piątek. Po aktualizacji aplikacji Lightroom Mobile na iPhone'ach i iPadach stracili zdjęcia, edycje, znaki wodne i presety, które przechowywali lokalnie. Stało się to przy okazji aktualizacji aplikacji Lightroom Mobile do wersji 5.4. Dane stracili zarówno subskrybenci Creative Cloud, jak i użytkownicy darmowej aplikacji Adobe. Niektórym przepadło nawet kilka lat pracy, jeśli nie robili kopii zapasowych… a wiele osób nie robiło.
Adobe dość szybko naprawiło błąd w swojej aplikacji i w AppStore już jest wersja 5.4.1 Lightroom Mobile. Adobe potwierdził błąd i ostrzegł użytkowników, że rzeczywiście po aktualizacji Lightroom mobile do wersji 5.4 mogą wystąpić problemy. Adobe informuje, że może brakować zdjęć lub presetów i przeprasza.
Zobacz: Google Zero: Luka narażała smartfony Samsunga od 2014 roku
Jeśli zaś chodzi o stracone zdjęcia i dane… to peszek. Aktualizacja ich nie przywróci. W zasadzie Adobe nie może z tym nic zrobić. Użytkownicy muszą obejść się przeprosinami. Nie będzie żadnej rekompensaty ani wsparcia. Dane przepadły i tyle.
W kolejnym oświadczeniu Adobe wyjaśnia, że użytkownicy Androida i Lighrooma na desktopie są bezpieczni. Jeśli zaś chodzi o system iOS, Adobe zaleca odzyskanie zdjęć z kopii zapasowej.
Zobacz: Photoshop ma poważną lukę. Szybko zaktualizuj programy Adobe
Zobacz: Adobe planuje automatyczne oznaczanie modyfikowanych zdjęć
Niech to będzie lekcja dla nas wszystkich. Cokolwiek by się nie działo, zawsze trzeba robić kopie zapasowe wszystkiego, co jest dla nas ważne i trzymać je w różnych miejscach. Takie wpadki zdarzają się największym.
Źródło zdjęć: Adobe
Źródło tekstu: PetaPixel