DAJ CYNK

Koniec telespamu! Aplikacja Telefon Google z nową, bardziej szczegółową funkcją weryfikacji firm – Verified Calls

Mieszko Zagańczyk

Aplikacje

Aplikacja Telefon Google z nową, bardziej szczegółową funkcją weryfikacji firm – Verified Calls

Google od dłuższego czasu rozwija swoją własna aplikację Telefon, która teraz została wzbogacona o bardzo przydatną funkcję weryfikacji połączeń dzwoniących firm – Verified Calls. Dzięki niej będziemy mieli pewność, że rozmowa pochodzi z zaufanego źródła i nie są to telefoniczni nagabywacze.

Funkcje identyfikacji numeru dzwoniącego na podstawie danych gromadzonych przez Google pojawiła się w Androidach już kilka lat temu, ale producent nieustannie ją ulepsza i wprowadza nowe rozwiązania. Pod koniec zeszłego roku Google wprowadził Verified SMS, usługę gwarantującą bezpieczeństwo wiadomości tekstowych. Rozwiązanie to pozwala każdej firmie na zdobycie potwierdzenia od Google’a, że jest wiarygodna jako nadawca SMS-ów, a odbiorca nie musi się obawiać spamu czy prób wyłudzenia danych. W Polsce usługa Verified SMS zadebiutowała w maju.

Zobacz: Verified SMS ma skończyć z podszywaniem się pod znane marki

Teraz wprowadzane jest analogiczne rozwiązanie Verified Calls. Google pracuje nad nim już od jakiegoś czasu, a teraz trafiło ono do najnowszej wersji aplikacji Telefon. Jako pierwsi będą mogli przekonać się o jej zaletach użytkownicy w Brazylii, Indiach, Meksyku, Hiszpanii i Stanach Zjednoczonych. Z czasem ma także objąć kolejne rynki. Google zapowiada także zwiększenie listy smartfonów, dla których dostępna będzie aplikacja Telefon. Dziś dla wielu modeli wciąż jest nieosiągalna.

Verified Calls to usługa skierowana do firm, ale największe korzyści odniosą z niej zwykli użytkownicy. Od teraz dzięki nowej funkcji podczas przychodzącego połączenia na ekranie aplikacji pojawi się nazwa firmy, jej logo, powód rozmowy, a także co najważniejsze – symbol potwierdzający to, że połączenie przychodzi ze zweryfikowanego źródła. I tak na przykład, gdy będzie do nas dzwonił bank, to w opisie pojawi się nie tylko jego nazwa i symbol, ale także powód: „potwierdzenie transakcji” albo „oferta kredytowa”. W przypadku pizzerii będzie to „dostawa zamówienia”, a linii lotniczych „zmiana terminu odlotu”. Wszystkie te połączenia oznaczone będą ikonką potwierdzającą weryfikację

Pilotaż tej usługi Google trwa już od kilku miesięcy. Google przekonuje, że testy Verified Calls wykazały większe prawdopodobieństwo odebrania nadchodzącego połączenia. Dla firm jest to więc szansa na dotarcie do tych klientów, którzy niechętnie naciskali zieloną słuchawkę, widząc połączenia z nieznanych numerów. Jedynym wymogiem, jaki wiąże się z pełnym działaniem funkcji Verified Calls, jest to, że firmy muszą przejść proces weryfikacji u Google’a, co zazwyczaj odbywa się za pośrednictwem lokalnych partnerów. Funkcję Verified SMS wprowadzała w Polsce wraz z Google firma SMSAPI, więc niewykluczone, że w przyszłości zapewni ona także obsługę Verified Calls.

Zobacz: Google powinien płacić wyższe podatki? Dania bada sprawę
Zobacz: Google Maps i rower? Polska wysoko w rankingu

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News