DAJ CYNK

Apple podnosi ceny. Więcej zapłacimy za aplikacje w App Store

Marian Szutiak

Aplikacje

Apple App Store wyższe ceny zapowiedź

Firma Apple ogłosiła, że zamierza podnieść ceny aplikacji oraz zakupów w aplikacjach w App Store. Podwyżki wejdą w życie w przyszłym miesiącu i dotyczą niemal 30 krajów, w tym również Polski.

Tanio już było. Firma Apple ogłosiła 19 września, że wkrótce podniesie ceny aplikacji i zakupów w aplikacjach (z wyłączeniem subskrypcji z automatycznym odnowieniem) w App Store w niemal 30 krajach świata. Podwyżka dotyczy państw strefy euro, a także Polski i Szwecji w Europie oraz Chile, Egiptu, Japonii, Malezji, Pakistanu, Korei Południowej i Wietnamu w pozostałych częściach świata.

Zobacz: iPhone 14 Pro: problem trzęsącego się aparatu rozwiąże aktualizacja
Zobacz: Rosjanie rzucili się na iPhone'a 14. Bardzo duże wzrosty

Podwyżki zaczną obowiązywać od 5 października 2022 roku. Apple wyjaśnia ich źródło tylko w przypadku Wietnamu.

W Wietnamie wzrosty te odzwierciedlają również nowe przepisy dotyczące pobierania i odprowadzania przez Apple obowiązujących podatków, tj. podatku od wartości dodanej (VAT) i podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) według stawek odpowiednio 5%.

– czytamy w komunikacie firmy Apple

Zapowiadane podwyżki mają prawdopodobnie takie same przyczyny, jak niedawne wyższe ceny iPhone'ów na Starym Kontynencie, w tym przede wszystkim w Polsce. To sytuacja gospodarcza na świecie czy siła dolara w stosunku do lokalnych walut, w tym złotówki.

Jak duże będą podwyżki? Na przykład w Europie aplikacja, która teraz kosztuje 1 euro podrożeje do 1,19 euro, a w Polsce będzie kosztować 5,99 zł. Z kolei w przypadku aplikacji kosztującej teraz 5 euro, jej cena wyniesie odpowiednio 5,99 euro lub 29,99 zł. Podwyżki sięgają więc nawet 20%. Nowe ceny w różnych krajach można zobaczyć w tym dokumencie (PDF).

Firma Apple poinformowała programistów, że gdy zmiany wejdą w życie, sekcja "Ceny i dostępność" w obszarze "Moje aplikacje" w App Store zostanie zaktualizowana. Deweloperzy mogą w dowolnym momencie zmienić ceny aplikacji, zakupów w aplikacjach i subskrypcji z automatycznym odnawianiem, niezależnie od podwyżek cen w App Store.

Zobacz: Nawet 10 reklam na YouTube. Google się broni: to tylko mały eksperyment
Zobacz: Telegram 9.0 wydany. Za niektóre nowości musisz zapłacić

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: ymgerman / Shutterstock.com

Źródło tekstu: Apple