DAJ CYNK

Carrefour z nową usługą. Wystarczy zadać jedno pytanie

Piotr Urbaniak (gtxxor)

Aplikacje

Carrefour z przydatną nowością. Niestety na razie nie dla Polaków

Chatbot Hopla, oparty na modelu języka GPT-4, tym samym co ChatGPT, ułatwi klientom sieci Carrefour robienie zakupów i nie tylko.

Sztuczna inteligencja szturmem wdziera się w nasze życie. Nie dziwne więc, że znaleziono dla niej miejsce również w dyskoncie spożywczym. Konkretniej w Carrefourze, choć na razie niestety tylko we Francji.

Chatbot Hopla, który wywodzi się bezpośrednio z API OpenAI, a więc jest de facto bliskim krewnym ChatGPT, trafił na francuską stronę sieci 8 czerwca. Jak zapewniają przedstawiciele, program znacząco ułatwi życie klientom, przyspieszając i optymalizując proces tworzenia list zakupowych.

Podobnie jak ChatGPT, Hopla komunikuje się w języku naturalnym. Bot został jednak przeszkolony tak, by odpowiadać specyficznym potrzebom dyskontu. 

Komponuje listy zakupowe i to zarówno w oparciu o wskazany przepis kulinarny, jak i budżet. Może przy tym zaproponować danie w wybranej kategorii cenowej. Albo takie, którego przygotowanie będzie najbardziej ekonomiczne, biorąc pod uwagę produkty aktualnie posiadane w lodówce.

Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Grupy Carrefour, nie ukrywa, że spółka widzi w sztucznej inteligencji ogromny potencjał. Jak wyznaje, już od pewnego czasu AI tworzy dla sieci opisy produktów.

Dzięki naszej kulturze cyfrowej i danych przeszliśmy już na sztuczną inteligencję. Generative AI pozwoli nam wzbogacić doświadczenia naszych klientów i gruntownie zmienić nasze metody pracy. Integracja technologii OpenAI to wielka szansa dla Carrefour. Będąc pionierem w wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji, chcemy zrobić krok do przodu i wynaleźć handel jutra

– mówi Bompadre, cytowany w informacji prasowej.

Co ciekawe, Carrefour wykorzystał niniejszą okazję, by pochwalić się także kontynuowanym ponoć od wielu miesięcy partnerstwem z Microsoftem. Dzięki temu wiemy, że firma korzysta m.in. z platformy Azure. 

Zapowiedziano ponadto dalszy rozwój rozwiązań AI, choć na razie nie wiadomo, do czego miałyby one służyć. Nie wiadomo również, kiedy i czy w ogóle inteligentny asystent opuści Francję. 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Alexandros Michailidis / Shutterstock

Źródło tekstu: Materiały prasowe, oprac. własne