DAJ CYNK

Płatny Facebook i Instagram już od listopada. Znamy oficjalną cenę

Marian Szutiak

Aplikacje

Płatny Facebook i Instagram już od listopada. Znamy oficjalną cenę

W listopadzie 2023 roku firma Meta zaoferuje mieszkańcom Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Szwajcarii możliwość płacenia miesięcznego abonamentu za korzystanie z Facebooka oraz Instagrama bez reklam. Darmowe wersje tych aplikacji z reklamami wciąż jednak będą dostępne na Starym Kontynencie.

Kierowana przez Marka Zuckerberga firma Meta Platforms oficjalnie poinformowała o starcie płatnej subskrypcji w społecznościowych usługach Facebook oraz Instagram. Dotyczyć ona będzie krajów należących do Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Szwajcarii i jest odpowiedzią giganta na zmieniające się w Europie regulacje prawne. Mieszkańcy Starego Kontynentu już w listopadzie tego roku dostaną wybór, czy chcą nadal korzystać z obu wymienionych wcześniej serwisów po staremu, czyli bezpłatnie i z reklamami, czy wolą zapłacić za brak reklam.

Miesięczna opłata będzie uzależniona od miejsca zakupu subskrypcji:

  • 9,99 euro miesięcznie (około 45 zł) w Internecie,
  • 12,99 euro miesięcznie (około 58 zł) w aplikacji na iOS/Android.

Niezależnie od tego, gdzie dokonasz zakupu, subskrypcja będzie miała zastosowanie do wszystkich połączonych kont na Facebooku i Instagramie w Centrum kont użytkownika. Podobnie jak w przypadku wielu subskrypcji online, ceny iOS i Android uwzględniają opłaty pobierane przez Apple i Google w ramach odpowiednich zasad zakupów.

– informuje Meta

Do 1 marca 2024 roku początkowa subskrypcja obejmuje wszystkie połączone konta w Centrum kont użytkownika. Jednak już od 1 marca 2024 roku za każde dodatkowe konto wymienione w Centrum kont użytkownika będzie obowiązywać dodatkowa opłata w wysokości 6 euro miesięcznie (27 zł) w Internecie i 8 euro miesięcznie (36 zł) w systemach iOS i Android.

W sierpniu ogłosiliśmy nasz zamiar przeniesienia osób w UE, EOG i Szwajcarii na podstawę prawną RODO „Zgodę” w celu przetwarzania danych zebranych na naszych własnych platformach w celach reklamowych. Wprowadziliśmy tę zmianę, aby uwzględnić szereg zmieniających się i pojawiających się wymogów regulacyjnych w regionie. Obejmuje to sposób, w jaki nasz główny organ regulacyjny ds. ochrony danych w UE, irlandzka Komisja ds. ochrony danych, interpretuje RODO w następstwie niedawnego orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) i w oczekiwaniu na wejście w życie ustawy o rynkach cyfrowych (DMA).

Opcja zakupu subskrypcji bez reklam równoważy wymagania europejskich organów regulacyjnych, dając użytkownikom wybór i umożliwiając Meta dalsze świadczenie usług wszystkim osobom w UE, EOG i Szwajcarii. TSUE w swoim wyroku wyraźnie uznał, że model abonamentowy, taki jak ten, który ogłaszamy, jest ważną formą zgody na usługę finansowaną z reklam.

– tłumaczy Meta

Na koniec warto powtórzyć, że wciąż będzie można korzystać z Facebooka i Instagrama na dotychczasowych zasadach, czyli bezpłatnie i z reklamami. W takim przypadku nic się dla użytkownika nie zmieni.

Zobacz: Mark Zuckerberg ma się czym chwalić. Meta zaliczyła udany kwartał
Zobacz: Pułapka na Facebooku. Jedno kliknięcie i masz duży problem

Ankieta
2%
12%
52%
29%
6%

Wszystkich głosujących: 1834

Źródło ankiety: Facebook lub Instagram bez reklam nie będzie tani. Poznaliśmy cenę

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Ihor Vetushko / Shutterstock.com

Źródło tekstu: Meta