DAJ CYNK

Gadu-Gadu powraca i to bez reklam. Nie każdy jednak skorzysta

Mieszko Zagańczyk

Aplikacje

Gadu-Gadu powraca i to bez reklam. Nie każdy jednak skorzysta

Gadu-Gadu powraca – to już wiemy. Reaktywacja popularnego przed laty komunikatora obejmuje także nowe plany – GG w wersji dla mikro, małych i średnich firm. Nowe narzędzie dla przedsiębiorców ma usprawnić obieg informacji w firmach.

Spółka Fintecom, obecny właściciel marki Gadu-Gadu, w marcu zapowiedziała reaktywację kultowego niegdyś komunikatora. Aplikacja ma zachować dawny klimat, ale zaoferuje też nowe funkcje np. szybkie płatności P2P. Na tym jednak ambicje twórców GG się nie kończą, bo obejmują też plany stworzenia komunikatora dla przedsiębiorców. Już trwają nad nim prace.

Zobacz: Gadu-Gadu powraca i chce twoich pieniędzy

GG wciąż jest używany w polskich firmach

Pierwsza, podstawowa wersja komunikatora GG dla biznesu ma być dostępna do końca tego roku. Jak zauważają właściciele marki GG, przez 23 lata obecności na rynku komunikator był chętnie wykorzystywany w firmach. W niektórych wciąż jest stosowany, gdzie sprawdza się w pracy zdalnej, a także jako środek komunikacji z pracownikami czy klientami. Teraz właściciele firm otrzymają nowe, skrojone pod ich potrzeby narzędzie do komunikacji wewnętrznej.

Z komunikatora GG korzysta wiele firm, zwłaszcza tych mniejszych, poszukujących szybkiego i łatwego w obsłudze komunikatora do kontaktu z klientami, oddziałami firmy czy po prostu w ramach rozproszonego zespołu i właśnie tę komunikację wewnętrzną chcemy wzmocnić

 – mówi Romuald Remus, wiceprezes spółki Fintecom. 

Plany zakładają udostępnienie konkurencyjnego cenowo i prostego w obsłudze komunikatora dla małego i średniego biznesu, również za granicą. Przedsiębiorcy nadal usłyszą w aplikacji kultowy dźwięk wiadomości, zobaczą nazwiska współpracowników, numerki GG, statusy dostępności, jednak zasada jego działania będzie nieco inna. Nacisk zostanie położony na bezpieczeństwo komunikacji, wymianę informacji zawodowych, planowanie zadań.

GG w szczególności upodobały sobie firmy logistyczne, warsztaty, ale również sklepy internetowe, poradnie, gabinety lekarskie, a nawet kancelarie adwokackie. Twórcy nowego Gadu-Gadu przekonują, że ich aplikacja w wersji biznesowej będzie też doskonałym rozwiązaniem dla sieci hurtowni, aptek, sklepów, rozproszonych w terenie oddziałów czy nawet wielopiętrowych siedzib.

Jak zdradzają autorzy pomysłu, kluczowym wyróżnikiem GG dla biznesu będzie odseparowanie ruchu danych i numerów GG od klasycznej sieci komunikatora, a więc wyszukiwarki Katalogu Publicznego. W zamierzeniu będzie to bezpieczna, hermetyczna sieć usprawniająca pracę zawodową. Bez reklam, wiadomości od nieznajomych, z poszerzaną listą opcji, jak dostęp do kalendarza, odzwierciedlająca na liście kontaktów strukturę firmy. 

GG dla biznesu będzie dostępne w modelu SaaS (na serwerach GG), na najpopularniejsze desktopowe systemy operacyjne (Windows, MacOS) i mobilne (Android, iOS). 

Spółka otrzymała na GG dla biznesu dofinansowanie z Funduszy Europejskich na realizację aplikacji pod nazwą „GG App” do komunikacji w firmach. Wartość projektu wynosi ponad 1,6 mln złotych, w tym wsparcie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) wyniesie do 724 tys. zł. Partnerem technologicznym wykonania aplikacji została firma Iteo z Katowic.

Zobacz: Gadu-Gadu ma już 22 lata. Tego jednak na bank o nim nie wiesz
Zobacz: Gadu-Gadu przypomina o sobie. I chce Twoich pieniędzy

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Fintecom

Źródło tekstu: Fintecom