DAJ CYNK

Google doda do Gmaila uwierzytelnione logo marki

Marian Szutiak

Aplikacje

Google Gmail uwierzytelnione logo marki

Google niedługo doda nową funkcję do Gmaila. Będzie to uwierzytelnione logo marki, dzięki czemu odbiorcy e-maili będą mogli lepiej zweryfikować korespondencję przychodzącą od oznaczonych nim firm lub organizacji.

Uwierzytelnione logo marki w Gmailu to funkcja zabezpieczająca, która została po raz pierwszy ogłoszona już rok temu. Teraz Google zamierza ją w końcu udostępnić, co ma nastąpić w najbliższych tygodniach.

Zobacz: Google wprowadza do Polski usługę YouTube Shorts
Zobacz: Google Play poszedł po rozum i ucywilizuje pobieranie

Nowe rozwiązanie jest oparte na standardzie Brand Indicators for Message Identification (BIMI). Gdy firma lub organizacja, która została zweryfikowana przez Google, wyśle do kogoś wiadomość e-mail uwierzytelnioną przy użyciu standardu DMARC, w skrzynce odbiorczej pojawi się jej uwierzytelnione logo. Ma to zmniejszyć prawdopodobieństwo otwarcia wiadomości otrzymanej od przestępcy, który podszywa się pod znaną markę na przykład w celu kradzieży naszych danych lub pieniędzy.

Gmail uwierzytelnione logo

Jak podaje gigant z Mountain View, firmy lub organizacje, które uwierzytelnią swoje e-maile za pomocą Sender Policy Framework (SPF) lub Domain Keys Identified Mail (DKIM) i wdrożą standard DMARC, mogą wysłać do firmy Google swoje logo zawierające znaki towarowe dodane za pomocą certyfikatu Verified Mark Certificate (VMC). Po procesie weryfikacji, Gmail zacznie wyświetlać logo w miejscu na awatar.

Użytkownicy Gmaila nie będą musieli podejmować żadnych działań, by zobaczyć uwierzytelnione logo marki, od której otrzymają wiadomość e-mail.

Zobacz: WhatsApp nareszcie z wyczekiwaną funkcją, ale jest haczyk
Zobacz: Huawei rozpoczął wysyłanie HMS Core 6.0. Większe bezpieczeństwo i optymalizacja

 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Google

Źródło tekstu: The Verge, Google