DAJ CYNK

Mapy Google mają nową funkcję. Przyda się pasażerom PKP Intercity

Marian Szutiak

Aplikacje

Mapy Google mają nową funkcję. Przyda się pasażerom PKP Intercity

Pasażerowie PKP Intercity, którzy używają Map Google, mogą teraz jeszcze łatwiej kupować bilety na pociąg. Wystarczy skorzystać z nowej funkcji, która wcześniej została wprowadzona w aplikacji Jakdojade i spotkała się z pozytywnym przyjęciem ze strony podróżnych.

Osoby, które planują swoją podróż z Mapami Google (Google Maps) otrzymali nowe ułatwienie. Już teraz mogą oni skorzystać z funkcji „Kup bilet”, która przeniesie ich do zakupu biletu w systemie e-IC. Tam wyświetlony zostanie pociąg znaleziony wcześniej na platformie giganta z Mountain View. Dzięki nowej funkcji można zaoszczędzić czas, nie musząc szukać odpowiedniego połączenia na stronie przewoźnika. Funkcja może być szczególnie przydatna dla pasażerów, którzy korzystają z transportu mieszanego.

Google Maps PKP Intercity screens

Funkcja „Kup bilet” pojawi się przy wielu połączeniach krajowych. Docelowo mają nią zostać objęte wszystkie pociągi.

Zobacz: Google Chrome zasypie cię aktualizacjami. Dla twojego dobra
Zobacz: Google sprawdzi gramatykę. To nowa funkcja wyszukiwarki

Bardzo cieszy nas współpraca z tak dużym partnerem, jakim jest Google. Wsłuchujemy się w głosy naszych pasażerów i rozumiemy, jak wiele z nich korzysta z różnych aplikacji, by skutecznie zaplanować swoją podróż. Kolejna współpraca z zewnętrznym kanałem to ukłon w ich stronę. Pracujemy nad tym, by sieć sprzedaży z każdym miesiącem się powiększała.

– powiedział Tomasz Gontarz, Wiceprezes Zarządu PKP Intercity

W kwietniu 2023 roku podobna funkcja pojawiła się w aplikacji Jakdojade i spotkała się z ciepłym przyjęciem przez podróżnych. Na tym przewoźnik nie poprzestaje. W przyszłości PKP Intercity planuje udostępnić opcję bezpośredniego zakupu biletów w aplikacji Jakdojade, kontynuując tym samym strategię rozszerzania sieci sprzedaży na zasadach ujednoliconych warunków handlowych.

Współpraca z zewnętrznymi partnerami

Sieć sprzedaży PKP Intercity stale się powiększa. Tylko w sierpniu tego roku dołączyło do niej dwóch doświadczonych partnerów – Infobus oraz eTravel, z którymi integracja zakończy się w ciągu 3 miesięcy. Ponadto od maja 2022 roku spółka nawiązała współpracę z największymi serwisami sprzedającymi bilety, takimi jak mPay, e-podróżnik.pl, SkyCash czy KOLEO. Współpraca z zewnętrznymi partnerami okazała się hitem wśród podróżnych. W ramach UWH do końca lipca sprzedanych zostało już ponad 4,3 miliona biletów.

Sukces polityki ujednoliconych warunków handlowych skłonił PKP Intercity do rozszerzenia sieci sprzedaży o punkty stacjonarne. Pasażerowie, którzy z różnych powodów nie decydują się na zdalny zakup biletów, w niedalekiej przyszłości będą mogli je zakupić w kioskach, hotelach, sklepach spożywczych oraz na stacjach benzynowych. Dzięki takiej strategii brak kasy biletowej PKP w najbliższej miejscowości nie będzie już stanowić problemu.

Zobacz: Aplikacja mobilna PKP Intercity. Padł nowy rekord
Zobacz: Wybierasz się za granicę? Bilet kupisz w aplikacji PKP Intercity

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Jarek Kilian / Shutterstock.com, Shutterstock, PKP Intercity

Źródło tekstu: PKP Intercity