Firma Google ogłosiła wprowadzenie nowej funkcji. Pomoże ona użytkownikom urządzeń z Androidem poradzić sobie z aplikacją, która ulegnie awarii.
Awaria aplikacji może dotknąć każdego, w tym użytkowników Androida. Niektóre z nich prawidłowo działają przez wiele miesięcy, by nagle odmówić posłuszeństwa i się nawet nie uruchamiać. W takich przypadkach wiele osób próbuje ponownie uruchomić smartfon czy tablet, co nie zawsze pomaga. Niektórzy sprawdzą w sklepie Google Play, nie jest nowa wersja aplikacji odmawiającej posłuszeństwa. Być może jej twórcy już sobie poradzili z problemem.
Zobacz: Nowa usługa Google uczy, jak się utopić. I nie, to nie żart
Zobacz: Google zabierze cię w podróż w czasie. Wystarczy kliknąć
Można również skorzystać z nowej funkcji firmy Google, która ma działać na urządzeniach z Androidem 7.0 (SDK na poziomie 24) lub nowszym. Spowoduje ona, że sklep Google Play poprosi użytkownika o zaktualizowanie aplikacji, jeśli ta ulegnie awarii na pierwszym planie oraz istnieje jej nowsza wersja. Wszystko, co trzeba wtedy zrobić, to dotknąć przycisk "Aktualizuj" w wiadomości wyświetlonej na ekranie.
Aktualizację można oczywiście pominąć, wciskając drugi z przycisków. Należy również pamiętać, że aktualizacja aplikacji może rozwiązać problem z jej uruchamianiem/działaniem, ale nie musi.
Nowa funkcja firmy Google bierze pod uwagę kilka progów, które z czasem będą dostosowywane do osiągnięcia jak najlepszego wyniku. Obejmuje to:
Google wierzy, że nowa funkcja pomoże użytkownikom zaktualizować awaryjną aplikację do najlepszej dostępnej wersji.
Zobacz: WhatsApp się obudził. Wprowadza funkcję, którą inni mają od lat
Zobacz: Aplikacja PKP Intercity zmienia się. Wprowadzono nową metodę płatności
Źródło zdjęć: Marian Szutiak / Telepolis.pl, Google
Źródło tekstu: Google