DAJ CYNK

Sklep Play zalały bezczelne podróbki. Zachowaj czujność

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Aplikacje

Sklep Play zalały bezczelne podróbki. Zachowaj czujność

Tam, gdzie pojawia się zainteresowanie internautów, tam pojawiają się internetowi oszuści próbujący naciąć użytkowników. Mobilne sklepy App Store i Google Play zostały zalane fałszywymi aplikacjami imitującymi ChatGPT.

Niedawno OpenAI udostępniło konwersacyjną sztuczną inteligencję, która z marszu zyskała ogromną popularność. ChatGPT ostatnio często prosi o cierpliwość ze względu na duże obciążenie wywołane masą zapytań ze strony użytkowników. Jednak popularność AI chcą wykorzystać również oszuści, którzy dodają do sklepów mobilnych aplikacje mające imitować sztuczną inteligencję.

Google Play i App Store zalane fałszywymi aplikacjami ChatGPT

Istnieje możliwość skorzystania z mobilnej wersji OpenAI, lecz wyłącznie za pośrednictwem przeglądarki internetowej, można zatem porozmawiać ze sztuczną inteligencją na każdym urządzeniu mobilnych z dostępem do Internetu i nie jest do tego potrzebna żadna aplikacja mobilna. Na razie nie powstała jeszcze żadna oficjalna aplikacja ChatGPT, którą moglibyśmy znaleźć w sklepach mobilnych. Pomimo tego, w Google Play i App Store pełno jest fałszywych aplikacji o nazwie "ChatGPT", które mają imitować popularną sztuczną inteligencję. 

Jak zauważył portal MacRumors, aplikacja o nazwie "ChatGPT Chat GPT AI With GPT-3" znalazła się wysoko w rankingu produktywności w App Store w wielu krajach. Sam program jest darmowy, jednak oferuje tygodniowe i miesięczne subskrypcje, kosztujące odpowiednio 8 i 50 dolarów. W tym przypadku użytkownik miałby płacić za możliwość nielimitowanych rozmów ze sztuczną inteligencją. Niestety, aplikacja zbiera wysokie oceny wśród użytkowników sprzętu Apple.

Podobne aplikacje pojawiają się również w sklepie Google. Pomimo niskich ocen, zostały pobrane przez setki tysięcy użytkowników. Na razie ciężko stwierdzić, czy tego typu aplikacje niosą większe zagrożenie dla bezpieczeństwa naszych smartfonów poza oczywiście chęcią wciśnięcia użytkownikom płatnej subskrypcji.

Zobacz: Huawei nadal w formie. Genialny smartwatch w niższej cenie (test)
Zobacz: Mobile Vikings ma 100 tys. użytkowników i ruszył z nietypową akcją

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Tada Images / Shutterstock.com

Źródło tekstu: TechCrunch