DAJ CYNK

Google zapłaci za kliki. Nareszcie

Mieszko Zagańczyk

Aplikacje

Google uruchamia dziś w Polsce Showcase

Google od dziś udostępnia Polakom Showcase w Wiadomościach Google, jedną z najnowszych funkcji w serwisie i aplikacji, a jednocześnie program licencjonowania treści dla mediów. Na początku przystąpiło do niego 27 wydawców, reprezentujących 47 redakcji.

Showcase to powstała w 2020 roku platforma stanowiąca część Wiadomości Google, w której wydawcy mogą promować swoje najlepsze treści, a jednocześnie je monetyzować. Oprócz przychodów, jakie wydawcy uzyskują dzięki przekierowaniu z Wiadomości na strony, media uczestniczące w programie otrzymują również miesięczne opłaty licencyjne od Google

Zobacz: Google nie dogadał się z francuskimi wydawcami, więc zapłaci wysoką karę

Dzięki Showcase w Wiadomościach Google użytkownik webowego serwisu lub aplikacji mobilnej może zobaczyć, jakie artykuły z informacjami wydawcy uznali za najważniejsze, a także zdobyć dodatkowe informacje kontekstowe o wydarzeniach dzięki panelom przygotowywanym bezpośrednio przez redakcje. 

Wydawcy mają dostęp do różnych formatów paneli w Showcase, które mogą np. wskazywać powiązane artykuły i prezentować wydarzenia na osi czasu. Panele –  dostępne w usługach Wiadomości Google i Discover – dają wydawcom więcej kontroli nad tym, jak prezentowane są wiadomości pochodzące z ich redakcji i przekierowują do pełnych artykułów na stronach. 

Na początek Google zawarło porozumienia z 27 wydawcami informacyjnymi w Polsce, których treści pojawią się w Showcase na starcie programu. Reprezentują oni 47 redakcji, w tym media ogólnokrajowe, regionalne, specjalistyczne i lokalne – takie jak Wprost, NaTemat, Niezależna.pl, 300Gospodarka, Lublin24 czy TuŁódź. Google prowadzi też rozmowy z innymi wydawcami, do których skierowany jest Showcase.

Google uruchamia dziś w Polsce Showcase

Showcase to platforma Google, która powstała jako odpowiedź na finansowe oczekiwania wydawców. Media w wielu krajach świata zwracały uwagę, że Google zarabia na artykułach prezentowanych w wyszukiwarce i Wiadomościach, za to wydawcy niekiedy nic z tego nie mają.

Showcase ruszył w październiku 2020 roku i dostępny był w kilkunastu krajach świata, w tym w Australii, Kanadzie, Irlandii, Niemczech, Włoszech, Indiach czy Wielkiej Brytanii. Google podpisał tam porozumienia z ponad 1200 wydawcami. Ponad 90% redakcji partycypujących w Showcase reprezentuje media lokalne lub regionalne, co stanowi dla nich znacznie lepszą niż dotąd możliwość dotarcia do czytelnika. Od teraz także w Polsce.

Zobacz: Google zbanuje Australię? Gigant grozi, że zabierze stamtąd swoją wyszukiwarkę
Zobacz: Rosja nie żartowała. Gigantyczne kary dla Google i Mety

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Google

Źródło tekstu: Google