Instagram Creator Marketplace został wzbogacony o nowe funcje, które mają ułatwić współpracę między markami a twórcami. Właśnie ogłoszono, że Instagram rozszerzył swój rynek twórców o 10 nowych krajów. Czy jest wśród nich Polska?
Od teraz, dzięki sztucznej inteligencji, wyszukiwanie influencerów pasujących do wybranej kampanii marketingowej stanie się o niebo prostsze. To doskonała wiadomość zarówno dla firm, jak i dla influencerów.
Nowe regiony, które obejmuje creator to: Korea Południowa, Niemcy, Francja, Holandia, Hiszpania, Izrael, Turcja, Meksyk, Argentyna i Indonezja. Polski na tej liście jeszcze nie ma, ale to tylko kwestia czasu. Liczymy, że wkrótce ta wielce użyteczna funkcja trafi także do nas.
Co ciekawe, chińscy twórcy nie mają dostępu do Instagrama, mimo tego Meta umożliwia markom z Chin kontakt z twórcami.
Należy spełnić kilka prostych warunków. Twórca musi mieć conajmniej 18 lat i posiadać konto profesjonalne z określoną liczbą obserwujących. Liczba ta nie jest określona, ale powinna być "znacząca". Po dołączeniu do programu, twórca określa tematy, które go interesują i wybiera ulubione marki. Jest duża szansa, że firma go "odkryje". Wszelkie wiadomości o parterstwie i współpracy przychodzą na skrzynkę odbiorczą.
Obecnie obserwujemy silny trend na łączenie marek z twórcami. Takie wysiłki podejmują także inne media społecznościowe, jak: TikTok, Snap, YouTube. Także aplikacja do edycji zdjęć VSCO uruchomiła taki rynek dla fotografów.
Zobacz: Nowe funkcje Instagrama dostępne w Polsce
Zobacz: Instagram zaszalał. Ta funkcja może być hitem
Źródło zdjęć: wichayada suwanachun / Shutterstock.com
Źródło tekstu: techcrunch.com