DAJ CYNK

Instagram oficjalnie zapowiada Reels - swojego TikToka

Michał Świech

Aplikacje

TikTok to jedna z najpopularniejszych aplikacji na świecie, skala jest porównywalna tylko i wyłącznie z WhatsAppem. Nie dziwota zatem, że kolejne aplikacje próbują kopiować jego funkcje. Tym razem jest to Instagram.

Aplikacja Musical.ly była co prawda znana na świecie, jednak nie miała jak się równać do obecnej potęgi TikToka. Chiński ByteDance odpowiada za sukces, którego wynikiem jest ponad 1,5 miliarda użytkowników na całym świecie. Nic więc dziwnego, że inni gracze na rynku aplikacji i mediów społecznościowych bardzo chcieli powtórzyć sukces Chińczyków. A najlepiej zrobić to kopiując część założeń konkurenta.

Tak samo zrobił przecież Facebook (razem ze swoim Instagramem) ze Stories Snapchata, tak samo Snapchat planuje zrobić z krótkimi nagraniami TikToka. Dokładnie taki sam plan ma też Instagram. O tym, że serwis należący do Facebooka testuje swoje Reels informowaliśmy już w listopadzie. Teraz z kolei Instagram zakończył fazę testów i zapowiedział Reels na całym świecie. Będzie to możliwość dodania podkładu muzycznego pod krótkie piętnastosekundowe filmiki. Dokładnie tak, jak znamy to z TikToka. Oczywiście zarówno Snapchat, jak i Instagram bardzo chętnie przyjęłyby zakaz TikToka w USA (gdzie chińska aplikacja ma ponad 80 milionów użytkowników), ale to staje się coraz mniej prawdopodobne. Na ratunek przybył w końcu Microsoft.

Zobacz Instagram testuje Reels - edycję wideo w stylu TikToka
Zobacz Snapchat doda funkcję podobną do TikToka

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News