DAJ CYNK

Lidl się ugiął. Polacy wygrali z siecią. Jest odpowiedź (aktualizacja)

Piotr Urbaniak

Aplikacje

Bez formalnego ogłoszenia, ale jednak. Lidl ponownie udostępnił aplikację Lidl Plus posiadaczom starych smartfonów.

Przypomnijmy, mała aferka wybuchła pod koniec września, kiedy to Lidl niespodziewanie zaktualizował aplikację Lidl Plus, służącą do obsługi promocji i kuponów. Tłumacząc się względami bezpieczeństwa, sieć ograniczyła kompatybilność narzędzia do smartfonów z systemem Android 7.0 lub nowszym. Niby nic sensacyjnego, bo mowa o wycięciu ponad 5-letniego sprzętu, klienci jednak zareagowali oburzeniem.

"Dlaczego tylko bogaci mogą korzystać z promocji?" – pytał w liście do redakcji Telepolis.pl pan Andrzej, uznając, że sieć wymusza na nim zakup nowego smartfonu, a jednocześnie nie szanuje zasad zero-waste. 

Zobacz: Lidl wkurzył klientów. "Promocje tylko dla bogatych"

Dobra wiadomość: Lidl wycofał się ze zmian

Choć w oświadczeniu sygnowanym przez Aleksandrę Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR, spółka wyjaśniała, że zmiany są konieczne, ostatecznie zdanie zmienia. Najwyraźniej troska o dobre imię wygrała z chęcią postępu i oto mamy efekt. Lidl Plus ponownie działa na starszych smartfonach.

Żeby nie być gołosłownym, sprawdziliśmy to na liczącym ponad pół dekady samsungu z Androidem 5.0 na pokładzie, a konkretniej Galaxy S5 Active. Apka bez trudu dała się wyszukać w Sklepie Play, po czym równie bezproblemowo zainstalowała i odpaliła.

Lidl się ugiął. Wściekli klienci wygrali z siecią

Wysłaliśmy do biura prasowego Lidla zapytanie, skąd dokładnie tak nagła zmiana zdania i dlaczego sieć znów miesza w aplikacji bez informacji dla klientów. Gdy tylko nadejdzie odpowiedź, tekst zostanie zaktualizowany, a tymczasem pozostaje się cieszyć, że głos ludu został wysłuchany.

Komentarz sieci – Aktualizacja (11.10.2021 09:30)

Biuro prasowe sieci potwierdza, że kompatybilność aplikacji Lidl Plus z systemami starszymi niż Android 7.0 (i iOS 12) została przywrócona. Zastrzega jednak, że jest to rozwiązanie tymczasowe.

W związku z tym, że zawsze bardzo uważnie wsłuchujemy się w opinie naszych klientów, tymczasowo przywróciliśmy wersję aplikacji 14.38.x, która jako ostatnia działa na urządzeniach z systemami operacyjnymi niższymi niż Android 7.0 i iOS 12. Tym samym aplikacja jest ponownie dostępna na GooglePlay i AppStore, aby umożliwić klientom ponownie korzystanie z niej

– mówi Telepolis.pl Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl

W praktyce więc sklep raz jeszcze udostępnia starszą wersję aplikacji, by, jak dodaje, posiadacze starszych smartfonów mieli dodatkowy czas na przesiadkę. Nie wiadomo, jak długo potrwa okres przejściowy, ale Lidl zapewnia też, że tym razem klienci będą w sposób wyczerpujący i na bieżąco powiadamiani o kolejnych ruchach po jego stronie.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Rami Tarawneh, Telepolis

Źródło tekstu: Lidl, Sklep Play, oprac. własne