Motorola zaprezentowała podczas targów CES 2024 nowe, wspomagane przez sztuczną inteligencję funkcje dla platformy Moto Talk. Pokazane rozwiązania dla biznesu trafią do smartfonów tej marki.
Zaprezentowane przez Motorolę w Las Vegas wspomagane przez sztuczną inteligencję (AI) rozwiązania uzupełnią ofertę Motorola for Business. Ich głównym zadaniem jest zwiększenie produktywności pracowników posługujących się smartfonami, w szczególności w branży handlowej.
Zobacz: Moto G34 5G już w Polsce. Telefon 5G na każdą kieszeń
Zobacz: Motorola inwestuje w w sport. Zostają sponsorami ważnych rozgrywek
Przy użyciu funkcji rozpoznawania obrazów AI Image Recognition, zespoły odpowiedzialne za obsługę sklepów mogą dużo łatwiej identyfikować produkty na półkach, gromadzić informację o ich wolumenie oraz cenach, a także uzyskać dostęp do raportów o stanie magazynowym. Ma to sprzyjać lepszemu egzekwowaniu technik merchandisingowych oraz bardziej optymalnemu zarządzaniu sprzedażą w placówkach handlowych. Korzystając z tej funkcji, kierownik lub koordynator może błyskawicznie zapoznać się z automatycznie generowanymi wskaźnikami, zamiast zbierać dane z ankiet wypełnianych przez pracowników danego sklepu. Pozwala to na optymalne zarządzanie łańcuchem sprzedaży.
Funkcja planowania tras AI Route Planning, wykorzystując sztuczną inteligencję, jest w stanie dużo efektywniej zarządzać przejazdami przedstawicieli handlowych lub zespołów terenowych. Pozwala na generowanie planów podróży, uwzględniając różne kryteria (odległość, czas, spotkania lub wizyty w placówkach handlowych) bez konieczności żmudnego ręcznego układania drogi. Narzędzie jest w stanie również generować raporty podsumowujące przebytą trasę oraz efekty, oszczędzając czas i usprawniając pracę użytkownikom platformy Moto Talk.
Moto Talk oferuje użytkownikom biznesowym konsolę do zarządzania wszystkimi urządzeniami, harmonogramami oraz komunikacją zespołów. Oferuje także wygodne oraz bezpieczne kanały łączności – przesyłanie wiadomości i komunikację PTT (push-to-talk). Wspiera współpracę oraz wykonywanie zadań w ramach określonego zespołu. Moto Talk oferuje również wszechstronne wsparcie w ramach Motorola for Business, co powinno pozwolić klientom skupić się na prowadzeniu działalności biznesowej, bez obaw o stabilność czy bezpieczeństwo usługi.
Moto Talk jest usługą wieloplatformową i działa z systemami Android, iOS oraz Windows. Rozwiązanie opracowane przez Motorolę oferuje także inne funkcje, takie jak zarządzanie zespołem, elektroniczną ewidencję czasu pracy, monitorowanie w czasie rzeczywistym i zarządzanie zadaniami. Dostępne rozwiązania można dostosować do potrzeb różnych biznesów i skalować zależnie od ich wielkości oraz potrzeb użytkowników.
Podczas wydarzenia Lenovo Tech World '23 Motorola zaprezentowała swoje najnowsze osiągnięcia w dziedzinie rozwoju AI, przedstawiając jednocześnie kilka koncepcji ich zastosowania. Te nowe funkcje, wraz z rozwiązaniami sztucznej inteligencji dla platformy Moto Talk, zostały pokazane również na CES 2024 w Las Vegas.
Celem, jaki przyświeca tym innowacjom, jest zapewnianie użytkownikom smartfonów Motorola nowych możliwości oraz większej wygody w codziennym korzystaniu z urządzeń. Wśród zaprezentowanych nowości są generowane przez AI personalizowane tapety, które ożywiają ekran smartfona, nowatorskie funkcje ochrony prywatności, będące w stanie maskować poufne dane oraz narzędzie do skanowania dokumentów, paragonów i faktur. Nowe rozwiązania mają pozwolić także na streszczanie notatek, e-maili czy czatów, tworząc krótkie i przejrzyste podsumowania.
Zobacz: Samsung stawia na AI. Dzięki niej ma być bezpieczniej i oszczędniej
Zobacz: mBank z genialną nowością. Dziwne, że dopiero teraz
Źródło zdjęć: Marian Szutiak / Telepolis.pl, Motorola
Źródło tekstu: Motorola