DAJ CYNK

Naprawa samochodu bez wychodzenia z domu: wszystko dzięki aplikacji

Mieszko Zagańczyk

Aplikacje

Naprawa samochodu bez wychodzenia z domu: wszystko dzięki aplikacji

Awaria samochodu w czasach pandemicznych ograniczeń może okazać się nie lada problemem. Zamknięte warsztaty, zmniejszenie wydajności w tych działających, ryzyko zakażenia – a gdyby była na to aplikacja? Będzie! – obiecują twórcy ProfiAuto.

Zobacz: ProteGO Safe już śledzi i budzi coraz więcej kontrowersji. Aplikacja namierzy chorych w sklepach?

Polscy programiści pracują nad rozwiązaniem, dzięki któremu skorzystamy z usług warsztatu samochodowego bez wychodzenia z domu. Kontakt, wycena, wybór terminu odbioru i dostarczenia auta przez serwis oraz płatność, wszystko to załatwimy zdalnie, za pośrednictwem aplikacji ProfiAuto. 

Autorzy aplikacji przekonują, że ich narzędzie sprawdzi się jako bezpieczna alternatywa w czasach #zostańwdomu, a kiedy sytuacja ulegnie zmianie, użytkownicy nadal będą doceniać jego wygodę.

Aplikacja ProfiAuto to projekt, który funkcjonuje już od dłuższego czasu. Do tej pory umożliwiała m.in. zlokalizowanie najbliższego serwisu czy umówienie terminu naprawy. Teraz wzbogacona zostanie o funkcje, które pozwolą klientowi przeprowadzić całość naprawy zdalnie, bez wychodzenia z domu.

Zobacz: Tymczasowy profil zaufany na czas pandemii, byśmy nie biegali do urzędów

Za pośrednictwem aplikacji, kilkoma kliknięciami na smartfonie, bez konieczności wizyty w warsztacie, będzie można nawiązać szybki kontakt z serwisem samochodowym, otrzymać wycenę usług, wybrać termin naprawy, odbiór i zwrot auta przed dom oraz wygodną płatność – kartą, BLIK-iem lub szybkim przelewem online. Aplikacja automatycznie wybierze także najbliższy warsztat świadczący interesujące nas usługi.

Całkowicie zdalna usługa możliwa jest dzięki opcji „Door to door” wybieranej z poziomu aplikacji. Po samochód we wskazane miejsce zgłosi się wtedy przedstawiciel warsztatu. Po skończonej naprawie auto zostanie zdezynfekowane i odstawione z powrotem.

Alternatywą jest opcja „Zaparkuj samochód w serwisie”. Działa ona podobnie, z tą różnicą, że to kierowca przywozi samochód do warsztatu w wyznaczone miejsce i zostawia bez kontaktu bezpośredniego z obsługą. Mechanicy wykonują zlecone zadania, a następnie informują kierowcę o możliwości odbioru pojazdu z parkingu lub dostarczają go we wskazane miejsce. 

Nowe funkcje w aplikacji mają być dostępne już w maju. Początkowo pilotaż obejmie kilkanaście miast w Polsce. 

Zobacz 5 aplikacji na Androida, które nie powinny ci umknąć w tym tygodniu – część 5
Zobacz: Mapy HERE WeGO pojawiły się w Huawei AppGallery

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: ProfiAuto