DAJ CYNK

Stepler: rób dużo kroków i zdobywaj nagrody

Marian Szutiak

Aplikacje

Stepler: rób dużo kroków i zdobywaj nagrody

Szwedzka aplikacja Stepler działa na polskim rynku i zachęca do ruchu. Zrobione kroki są zamieniane na punkty, które następnie można zamienić na nagrody: zniżki, karty prezentowe czy długoterminowy i bezpłatny abonament na BookBeat.

Aplikacja Stepler powstała w odpowiedzi na rosnący społeczny problem braku ruchu, szczególnie w czasie pandemii. Jej celem była mobilizacja ludzi do aktywności fizycznej. Mechanizm działania jest tu bardzo prosty i opiera się na zdobywaniu nagród za osiągnięte wyniki. Aplikacja liczy kroki przelicza je na punkty, które można wymienić na produkty, zniżki lub usługi u partnerów, wśród których są takie firmy, jak BookBeat, LYKO, ICIW, JAYS, EGMONT czy Albert.

Obecnie z aplikacji Stepler korzysta w sumie 1,6 mln osób w Szwecji, Norwegii, Niemczech i w Polsce. Badania dewelopera wskazują, że użytkownicy Steplera zaczęli ruszać się o 20% więcej.

Pandemia i wprowadzane lockdowny zmieniły stare i wykształciły nowe nawyki. Home office sprawił, że codzienna aktywność zaczęła ograniczać się do osiedla czy dzielnicy, w której mieszkamy, a nie miasta, jak miało to miejsce wcześniej. W konsekwencji ruszamy się coraz mniej, co przekłada się na gorszą kondycję zdrowotną, samopoczucie, większą zapadalność na choroby, w tym przewlekłe, i inne schorzenia. Z perspektywy krajowej gospodarki generuje to ogromne straty dla budżetu państwa i miliardowe koszty związane z nakładami na leczenie.

– powiedział Filip Syta, Country Manager Stepler w Polsce

Stepler screens

Czy Stepler przekona Polaków?

W ciągu 3-miesięcznej obecności w Polsce aplikacja zyskała sobie grono ponad 400 tysięcy użytkowników, które ciągle rośnie. System nagradzania i premiowania okazuje się skuteczną metoda na zmianę nawyków oraz wykształcenie nowych, zdrowszych. 

W naszym przekonaniu system premiowania użytkowników za włożony wysiłek i chęć zmiany dotychczasowego stylu życia na lepszy i zdrowszy, nie musi opierać się na spektakularnie drogich nagrodach. Chcemy podarować zdrowie, lepsze samopoczucie, a także rzeczy i wartości niematerialne, które będą inspirować, bawić, poszerzać horyzonty, umilą wolny czas w gronie przyjaciół czy rodziny. Aplikacja Stepler to wielowymiarowe korzyści. Widzimy, że użytkownicy są bardziej skłonni cieszyć się czymś, w co włożyli pracę - w przypadku Stepler chodzą i są nagradzani.

– dodał Filip Syta

 Aktywność fizyczna i poszerzanie horyzontów, poprzez słuchanie audiobooków, dosłownie idą w parze. Dzięki Stepler mogliśmy trafić z naszą ofertą do osób, które z pewnością mają czas na korzystanie z naszej usługi. Pierwsze wyniki zdecydowanie przekroczyły nasze oczekiwania, co nas bardzo cieszy.

– powiedział Paulina Sawicki, Country Manager Poland, BookBeat

Aplikacja Stepler jest dostępna do pobrania ze sklepów Google Play (Android) i AppStore (iOS) w Szwecji, Norwegii, Niemczech oraz w Polsce.

Zobacz: Z Autopay zapłacisz za tankowanie w Niemczech. A kiedy w Polsce?
Zobacz: Twitter w końcu to zrobi? Nadchodzi długo wyczekiwana zmiana

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock, materiały prasowe

Źródło tekstu: materiały prasowe