DAJ CYNK

Amazon i Visa pracują nad płatnościami biometrycznymi. Wystarczy zeskanować dłoń

Anna Rymsza

Fintech

Amazon pracuje nad biometryczną autoryzacją płatności

Amazon pracuje nad terminalem płatniczym, który umożliwi autoryzację płatności czymś, co zawsze mamy ze sobą — dłonią. 

Najpierw przestaliśmy nosić ze sobą gotówkę, teraz możemy zastąpić kartę płatniczą smartfonem lub zegarkiem, a Amazon już planuje kolejny krok: płacenie dłonią. Wraz z operatorem płatności Visa pracuje nad terminalem skanującym dłoń, by autoryzować płatność. 

POS Amazonu potrzebuje tylko odcisk dłoni

Terminale Amazonu mają trafić do sklepów stacjonarnych, a klienci nie musieliby mieć ze sobą ani karty, ani smartfonu, ani żadnej aplikacji. Wystarczy dłoń.

Naturalnie wcześniej bank musi wydać kartę, a wzór linii papilarnych musi zostać z tą kartą połączony, jeśli płatność ma zostać zrealizowana. Połączenie będzie realizowane na poziomie sprzedawcy, a nie na poziomie operatora karty. Inżynierowie Amazonu opracowali skaner linii papilarnych, pracujący z dokładnością do jednej dziesięciotysięcznej procenta, ale chcą dojść aż do jednej milionowej.

W wizji Amazonu aktywowanie płatności dłonią będzie możliwe w sklepie, co ma dodatkowo ułatwić wydawanie pieniędzy i ukryć przed nami ból związany z płaceniem. Naukowcy wielokrotnie dowiedli, że nie używając gotówki, wydajemy pieniądze chętniej i częściej poddajemy się impulsom. Aktywacja będzie obowiązywać tylko u danego sprzedawcy, jest to więc idealne rozwiązanie dla wszelkich sieciówek. Dłoń będzie po trosze instrumentem płatniczym, a po części kartą lojalnościową.

Za wygodę i ewentualne zniżki zapłacimy, udostępniając informacje o swoich zakupach.

Zobacz: Amazon w Polsce. Odwiedziliśmy trzy centra logistyczne
Zobacz: Apple, Google i Amazon to najcenniejsze marki 2019 roku

Amazon współpracuje z Visą, ale terminalem zainteresowany jest też Mastercard. JPMorgan Chase & Co., Wells Fargo & Co. i Synchrony Financial również przyglądają się projektowi. Projekt o nazwie kodowej Orville na pewno trafi do sieci marketów Whole Foods, znanej ze zdrowej (jak na amerykańskie standardy) żywności. Sieć należy do Amazonu od 2017 roku.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Wall Street Journal