Bank Pekao S.A. udostępnił swoim klientom możliwość wykonywania przelewów na telefon BLIK. Ten szybki sposób przekazywania sobie pieniędzy działa już w aplikacjach mobilnych dziewięciu banków.
Przelewy na telefon BLIK to coraz popularniejszy sposób na przekazywanie pieniędzy, przy pomocy którego w pierwszych trzech kwartałach tego roku zrealizowano prawie 11 milionów transakcji. Główne atuty takiego rozwiązania to szybkość przebiegu transakcji oraz łatwość jej wykonania - wystarczy znać numer telefonu odbiorcy, czyli 9 cyfr zamiast 26 (tyle cyfr mają numery rachunków bankowych). Warunkiem koniecznym jest, by bank odbiorcy akceptował tego typu przelewy.
Zobacz: Operator systemu BLIK otrzymał zgodę na wprowadzenie usługi „prośba o przelew na telefon”
Zobacz: Wzrost BLIKA po trzech kwartałach 2019 r. Więcej transakcji niż w pierwszych 4 latach
Dzięki uruchomieniu usługi w Banku Pekao S.A. takich banków jest teraz dziewięć. Pozostałe to Alior Bank, Bank Millennium, Credit Agricole, Getin Bank, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski i Santander Bank.
- Czasy, kiedy do przekazania pieniędzy drugiej osobie trzeba było znać długi numer rachunku, a odbiorca otrzymywał pieniądze po minimum kilku godzinach lub dopiero następnego dnia, odchodzą w przeszłość. Dziś na całym świecie widać wyraźny trend do wprowadzania płatności natychmiastowych. Klienci tego oczekują. Blik oferuje takie rozwiązanie i staje się ono praktycznie powszechne z chwilą udostępnienia przez Bank Pekao S.A.
- powiedziała Monika Król, Wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA
Bank Pekao S.A. udostępnia kolejne funkcje BLIKA od momentu dołączenia do systemu w czerwcu 2018 roku. Jego klienci mogą już płacić w sklepach internetowych i stacjonarnych oraz wpłacać i wypłacać pieniędzy z bankomatów. Udostępnienie przelewu na numer telefonu BLIK jest zwieńczeniem tego procesu.
Zobacz: Bank Pekao z nowym serwisem transakcyjnym Pekao24
Zobacz: Bank Pekao S.A. wprowadza cyfrową identyfikację mojeID
- Korzystanie z bankowości mobilnej staje się codziennością. Coraz więcej klientów jest zainteresowanych nowoczesnymi rozwiązaniami wspierającymi zarządzanie ich osobistym budżetem. “Nośnikiem” najbardziej innowacyjnych rozwiązań bankowych są najczęściej aplikacje mobilne. W Banku Pekao S.A. wdrażamy usługi i produkty, które są dla klientów wygodne, potrzebne i łatwe. Wdrożenie przelewów BLIK na telefon sprawia, że możemy poszczycić się najszerszą na rynku ofertą w tym zakresie.
- powiedział Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności z Banku Pekao S.A.
Aby korzystać z przelewów na numer telefonu BLIK, użytkownik musi powiązać ten numer ze swoim rachunkiem bankowym – zrobi to w aplikacji bankowości mobilnej. Informacja taka trafia do systemu BLIK. Dzięki temu, gdy inny użytkownik BLIKA chce wysłać przelew na numer telefonu, jego bank może sprawdzić w systemie BLIK, na jaki numer rachunku ma wykonać przelew. Pieniądze trafiają na konto odbiorcy niemal natychmiast, nawet jeśli nadawca przelewu ma konto w innym banku niż jego odbiorca.
Zobacz: Alior Bank przygotował świąteczną ofertę ratalną na sprzęt Apple'a
Zobacz: Wkrótce wystartuje ZEN, polski fintech z ofertą finansową dla firm
Zrealizowanie przelewu na numer telefonu BLIK jest bardzo proste. Po uruchomieniu aplikacji mobilnej banku należy wybrać „Przelew na telefon BLIK”, następnie z książki kontaktów trzeba wybrać osobę, której mają być przekazane pieniądze (za pierwszym razem aplikacja mobilna banku poprosi o dostęp do kontaktów zapisanych w telefonie) lub wpisać jej numer telefonu. Użytkownik wybierając odbiorcę przelewu z listy kontaktów widzi, czy dana osoba również korzysta z tej funkcji i może otrzymać przelew na numer telefonu BLIK. Po wpisaniu kwoty i tytułu przelewu wystarczy zatwierdzić go PIN-em aplikacji mobilnej. Już po chwili odbiorca przelewu będzie miał pieniądze na swoim koncie.
Źródło tekstu: Polski Standard Płatności