DAJ CYNK

Już 62% Polaków płaci zbliżeniowo, w tym smartfonami

Mieszko Zagańczyk

Fintech

Już 62% Polaków płaci zbliżeniowo, w tym smartfonami

Z badania Santander Bank Polska „Indeks Mobilności Bankowej” wynika, że aż 62% Polaków płaci zbliżeniowo - głównie kartami płatniczymi, ale też smartfonami. To ryzyko straty aż 6 na 10 klientów dla firm, które nie akceptują płatności bezgotówkowych.

Polacy przyzwyczaili się do tego, że nie muszą nosić przy sobie gotówki, bo za zakupy czy usługi zapłacą kartą lub coraz częściej też smartfonem albo zegarkiem. Z badania Santander Bank Polska wynika, że z wygodnego zbliżania karty do terminala korzysta aż 62% Polaków. Liczba sklepów i punktów usługowych, które akceptują płatności kartami płatniczymi, od kilku lat rośnie. Nadal jednak w wielu miejscach trudno o terminal, m.in. na targach i bazarach, w drobnych punktach usługowych, małych sklepikach czy salonach kosmetycznych.

Zobacz: SkyCash udostępnia gotówkowe zasilenie konta
Zobacz: Blik pozwoli na płatności zbliżeniowe. To może być spora rewolucja

Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że w czerwcu br. na polskim rynku funkcjonowało ponad 850 tys. terminali płatniczych, o niecałe 150 tys. więcej niż w czerwcu 2018 roku. Oznacza to niewielki spadek dynamiki przyrostu nowych urządzeń, ale eksperci Santander Bank Polska wskazują, że potencjał wśród firm, które dotychczas nie korzystały w swojej działalności z terminala płatniczego, oraz nowo powstających działalności, jest stale duży.

- Polacy nawet w małych punktach usługowych chcą płacić kartą. Coraz częściej nie noszą ze sobą gotówki. Rośnie grono płacących nie tylko plastikowymi kartami, ale także telefonem, który każdy z nas ma przy sobie. Brak terminala to ryzyko utraty klienta. Firmy nie powinny zwlekać z przystąpieniem do Programu Polska Bezgotówkowa, zwłaszcza, że na rynku pojawiają się nowe rozwiązania, które pozwalają dopasować typ urządzenia do prowadzonej działalności – mówi Piotr Termena, zarządzający biznesem acquiringowym w Santander Bank Polska.

Jak zwracają uwagę autorzy raportu, rozwiązaniem problemu braku terminali dla płatności zbliżeniowych są mobilne terminale mPOS. Jest to rozwiązanie, które sprawdzi się w firmach prowadzących działalność w ruchu, np. kurierskich. W przeciwieństwie do tradycyjnego rozwiązania mPOS nie musi być przypisany do jednego miejsca i na stałe połączony z internetem. Nie wymaga też stałego podłączenia do zasilania. Wystarczy skonfigurować mPOS z tabletem czy smartfonem z dostępem do sieci. Co ważne, firmy przystępując do Programu Polska Bezgotówkowa, mogą otrzymać mPOS za darmo.

Zobacz: e-Awizo i Polecony do skrzynki - nowe usługi w Banku Pocztowym
Zobacz: T-Mobile z płatnościami Google Pay. Zapłacisz fakturę i doładujesz konto

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Pixabay.com

Źródło tekstu: Santander Bank Polska