DAJ CYNK

Operator systemu BLIK otrzymał zgodę na wprowadzenie usługi „prośba o przelew na telefon”

Mieszko Zagańczyk

Fintech

Polski Standard Płatności otrzymał od prezesa Narodowego Banku Polskiego zgodę nadzorczą na wprowadzenie rozwiązania „Request for payment” w systemie BLIK. Dzięki temu banki już w pierwszym kwartale 2020 roku udostępnią klientom „Prośbę o przelew na telefon BLIK” wykorzystującą nowe możliwości systemu zarządzanego przez PSP. 

„Prośba o przelew na telefon BLIK” będzie nową funkcją, jaką banki w nieodległej perspektywie udostępnią użytkownikom aplikacji mobilnych. Przez aplikację banku można będzie poprosić innego użytkownika o przesłanie pieniędzy wraz z opisem wskazującym na to, czego dotyczy rozliczenie. W najbliższym czasie „Prośba o przelew na telefon BLIK” wdrożona zostanie w dwóch pierwszych bankach będących uczestnikami systemu BLIK. 

Zobacz: SkyCash z Masterpass wprowadził promocję dla uczniów i studentów: 55 zł zwrotu
Zobacz: mBank wkrótce wprowadzi płatności Garmin Pay i Fitbit Pay

Osoba, która używa BLIKA, będzie mogła wysłać do innego użytkownika prośbę o przelew. Odbiorca otrzyma w aplikacji mobilnej swojego banku powiadomienie o takiej prośbie. Będzie mógł ją zaakceptować lub odrzucić, unieważniając tym samym transakcję. Prośba o przelew będzie czekała na reakcję odbiorcy przez 72 godziny. Jeśli zostanie zignorowana, jej autor otrzyma powiadomienie o tym, że odbiorca nie odpowiedział.

Usługa będzie w całości realizowana w ekosystemie bankowym, wyłącznie po zalogowaniu do aplikacji mobilnej. Nie będzie możliwości wysłania prośby do osób, które nie korzystają z usługi „Przelew na telefon BLIK”. To gwarancja, że pieniądze przelejemy wyłącznie do znanej nam osoby, której tożsamość została zweryfikowana przez bank. Banki będą mogły wdrożyć usługę „Prośba o przelew na telefon BLIK” także w takiej wersji, która umożliwi wysłanie prośby do kilku osób jednocześnie. Rozwiązanie takie  otwiera możliwość podzielenia większej kwoty we wzajemnym rozliczeniu. 

Zobacz: Lidl wprowadzi w Polsce swój własny system płatności Lidl Pay. Bez NFC, za to z kodami QR
Zobacz: Wzrost BLIKA po trzech kwartałach 2019 r. Więcej transakcji niż w pierwszych 4 latach

Prośba o przelew to następna rewolucja technologiczna w płatnościach. W Europie technologia umożliwiająca stosowanie prośby o przelew („Request for payment”) jest obecnie uznawana za jedną z najbardziej innowacyjnych oraz potrzebnych użytkownikom – zarówno indywidualnym, jak i biznesowym. 

Obecnie 8 banków umożliwia swoim klientom korzystanie z przelewu na telefon BLIK. Rozwiązanie takie dostępne jest w Alior Banku, Banku Millennium, Credit Agricole, Getin Banku, ING Banku Śląskim, mBanku, PKO Banku Polskim oraz w Santander Bank Polska. Wkrótce udostępnią je kolejne banki. 

Taki sposób przekazywania pieniędzy nie wymaga znajomości numeru rachunku bankowego, a jedynie numeru telefonu odbiorcy powiązanego z aplikacją mobilną jego banku. Pieniądze docierają do odbiorcy natychmiast, nawet do innego banku. 

Zobacz: Kradną za pomocą Blika. Jak nie dać się oszukać?
Zobacz: Kradł „na Blika”, usłyszy 72 zarzuty. Ludzie wciąż dają się nabierać

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Facebook BLIK

Źródło tekstu: Polski Standard Płatności

Tagi: blik